نوشته شده توسط : nasrin

بیوگرافی هاشمیه متقیان ورزشکار پرتاب نیزه و همسزش را به همراه سوابق ورزشی و آمار و افتخارات ورزشی بدر این بخش از مجله جوان ایزانی ببینید.

هاشمیه متقیان کیست؟

هاشمیه متقیان متولد 1 خرداد 1365 در خوزستان ، قهرمان پرتاب دیسک و نیزه است

 

بیئگرافی هاشمیه متقیان ورزشکار و همسرش

از 1 سالگی از ناحیه دو پا فلج شد اما از پا ننشست و از ورز دادن خمیر نان خانگی به «والیبال نشسته» رسید و حالا رکورددار «پرتاب دیسک و نیزه» در جهان است

علت معلولیت او چه بود؟

وی از تزریق واکسن «فلج اطفال» در 1 سالگی اش در حالی که سرماخورده و تب داشته با اصرار مادرش در خانه بهداشت واکسن فلج اطفال را دریافت می کند

 

اما روز بعد با تزریق واکسن شرایط بدتر می شود و پاهایش سفت و سخت می شود

بعد از آن روز و با معاینه پزشکان تنها با فیزیوتراپی ، پای راستش کمی بهتر می شود اما عضلات پای چپ از لگن به سمت پایین برای همیشه بی حرکت ماند.

متقیان چگونه ورزشکار شد؟

از سال ۱۳۸۸ بطور رسمی وارد عرصه مسابقات ملی و جهانی در رشته های پرتاب نیزه و دیسک جانبازان و معلولان شد و تاکنون ۹ مدال طلای قهرمانی مسابقات ملی از سال های ۸۸ تا ۹۶ ، همچنین ۴ مدال طلای لیگ باشگاهی را کسب نموده و موفق به حضور در ۴ تورنمنت و مسابقات برون مرزی شد

بیئگرافی هاشمیه متقیان ورزشکار و همسرش

او اولین بار در مسابقات پارالمپیک آسیایی ۲۰۱۴ کره جنوبی شرکت کرد که موفق به بدست آوردن ۲ مدال نقره پرتاب دیسک و نیزه گردید .

 

هاشمیه در مسابقات آسیایی امارات متحده عربی ۲۰۱۶ مدال طلای قهرمانی رشته پرتاب دیسک را کسب کرده و آخرین آن مسابقات جهانی ۲۰۱۷ لندن بود که موفق به کسب مدال نقره در پرتاب نیزه کلاس F56 شد

مدال المپیک توکیو

خانم متقیان سپس در مسابقات قهرمانی معلولان جهان لندن در سال 2017 به مدال طلا رسید و در بازی های پارآسیایی 2018 هم به دو مدال نقره و طلا دست یافت

اوج درخشش ایشان تکرار مدال طلای المپیک در پارالمپیک 2020 توکیو ژاپن با شکست رکورد بود که در ویدیو زیر فریادهای غرورآفرین او را می بینید

بیئگرافی هاشمیه متقیان ورزشکار و همسرش

 

بیئگرافی هاشمیه متقیان ورزشکار و همسرش

 

https://irjavan.com/%d8%a8%db%8c%d9%88%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c%d9%87-%d9%85%d8%aa%d9%82%db%8c%d8%a7%d9%86/

 


:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

XVR  داهوا یک نسخه ارتقا یافته از DVR می باشد. این دستگاه ضبط کننده دوربین مدار بسته جدید می تواند با انواع فرمت ویدیویی دوربین مداربسته AHD ، دوربین مداربسته CVI ، دوربین مداربسته TVI و دوربین مداربسته CVBS کار کند. با این تعاریف احتمالا تفاوت دستگاه Xvr با Dvr را تا حدودی متوجه شده اید .

 داهوا XVR-5108HS-i2یک سیستم رکوردر و ضبط کننده پنج وجهی بوده و دارای ورودی IP، CVI ، AHD ، TVI ، CVBS نیز هست و علاوه بر هشت دوربین CVI می توان 12 عدد دوربین شبکه با کیفیت 6 مگاپیکسل به آن متصل نمود. در دستگاه این امکان وجود دارد که موقعیت و حرکت دوربین مدار بسته PTZ دام Speed Dome را نیز تنظیم کند. دستگاه داهوا XVR 5108 HS-I2 دستگاه ضبط تصاویری است که قابلیت پشتیبانی P2P را دارد و فرمت فشرده سازی تصاویر در آن H.265+/H.265 می باشد که باعث می شود تصاویر با حجم کمتری ذخیره شوند از دیگر ویژگی های این رکوردر دارا بودن کارت شبکه 10/100 Mbps است. بدون شک دستگاه داهوا XVR 5108 HS-I2 بدلیل داشتن قابلیت تشخیص چهره ، تشخیص و ردیابی وسایل نقلیه و همچنین قیمت مناسب نسبت به دیگر برند های بازار دوربین مداربسته در ایران و همچنین قابلیت های هوشمند نرم افزاری فراوان بهترین خرید در میان دستگاه های 8 کانال می باشد.

دستگاه 16 کانال داهوا  XVR-1B16از سری اقتصادی کوپر در اواخر سال 2018 تولید و وارد کشور شده، از ویژگی های مهم این دستگاه پنج وجهی بودن ، تکنولوژی فشرده سازی تصویر + H.265 و قابلیت افزودن دوربین IP تا 6 مگاپیکسل با محدودیت پهنای باند 72 مگابایت بر ثانیه می باشد. این مدل درواقع نسخه جدیدتر مدل XVR5116HS بوده و قابلیت نمایش زنده دوربین ها تا 5 مگا پیکسل و ذخیره سازی تصاویر تا 2 مگا پیکسل را دارا می باشد . امکان دریافت تصویر و صدا ( درصورت استفاده از دوربین های داهوا ) هم زمان توسط یک کابل از دیگر قابلیت های این دستگاه می باشد .

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

کودکان از سن بسیار کم مشغول به سرگرمی های ساده ای مانند نقاشی کشیدن می شوند. این امر به این معنی است که کودکان از سن بسیار کم به کشیدن نقاشی یا همان در دست گرفتن قلم و کوبیدن آن به برگه ی کاغذ علاقه دارند. از سن کم کودکان بدون فکر و بدون طرح خاصی شروع به کشیدن خطوطی بر روی کاغذ می کنند. به همین دلیل است که کارشناسان معتقدند شما با بررسی طرح های کشیده شده بر روی کاغذ کودکان می توانید به بسیاری از ویژگی های شخصیتی پنهان آن ها دست یابید.

آموزش نقاشی گل یکی از طرح های بسیار جذاب و محبوب در بین کودکان است. معمولا طرح نقاشی گل جز اولین طرح های نقاشی است که کودک شما برای رسم آن تمایل دارد. بنابراین نقاشی گل را به کودک خود آموزش دهید و از رسم آن توسط فرزرند خود لذت ببرید. همانطور که می دانید کشیدن نقاشی فواید بسیار زیادی بر روی جسم و روح کودک شما می گذارد. بسیاری از کودکان با کشیدن طرح های متفاوت نقاشی، مانند نقاشی گل احساسات کنونی یا گذشته خود را به تصویر می کشند و این امر باعث آرامش روحی فرزند شما می شود. یکی از دلایل که روانشنانسان کودک بر این باورند که با بررسی نقاشی کودکان می توان به ویژگی های پنهان شخصیتی آن ها دست یافت نیز همین است. به خاطر داشته باشید که از طرح های جذاب برای تشویق فرزند خود برای کشیدن نقاشی استفاده کنید زیرا در صورتی که طرح نقاشی انتخابی شما مانند نقاشی گل برای کودکان جذاب نباشد ممکن است برای کشیدن نقاشی تمایلی نشان ندهد و به سراغ تکنولوژی بروند.

وولک یک ساایت با محتوای کودکانه است که شما می توانید مجموعه ای ویدیو ها و عکس های آموزش نقاشی کودکانه را در آن مشاهده کنید. با مراجعه به سایت و بررسی این طرح های جذاب می توانید کودک خود را از فواید نقاشی کشیدن بهره مند سازید و طرح ها و الگو های متنوع و جذاب کودکانه را به آن ها آموزش دهید.

 


:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

دوربین مینی اسپید دام وای فای

دوربین اسپید دام بی سیم با پشتیبانی از پروتکل های مختلف از جمله Onvif و کارتSD TF / Micro ، NVR ،ispy ، پخشVc  و  تا 64 گیگا بایت کارت TF مجموعه ای از فناوری را یک جا در اختیار می گذارد. پشتیبانی از میکروفون دو طرفه صوتی با طیف مؤثر 49 فوت، وضوح تصویر  HD رنگی با دید در شب سیاه سفید و با وضوح  1920*1080پیکسل‌ تصویری با کیفیت را ارائه می دهد. 8 عدد لامپ های LED مادون قرمز 196 فوت به شما تصویری شفاف و با کیفیت در شب به شما ارائه می دهد. دوربین مینی اسپید دام وای فای یا دوربین ptz وای فای با لنز موتورایز و بزرگنمایی تصویری ۵x  برابر اپتیکال،
به شما کمک می کند تا در هر زمان و هر مکان با آنچه دوست دارید در تماس باشید. با یک فرآیند ساده راه اندازی از طریق اترنت دسترسی ایمن به جریان ویدیویی دوربین خود خواهید داشت. هیچ گاه پخش زنده فیلم با کیفیت ۱۰۸۰پیکسلHD  به طور مستقیم از دستگاه تلفن همراه و  پخش فیلم با برنامه CAM HI موجود در iOS  و دستگاه های Android و پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD 128G را از دست ندهید. دوربین مداربسته مینی اسپید دام بیسیم به صورتی طراحی و ساخته شده است. که هم برای محیط های بیرونی و داخلی مناسب است . ابعاد این محصول ۲۲۶x190x133mm  می باشد . که قابل نصب و استفاده در محیط های کوچک داخلی هم می باشد.

ردیاب چند منظوره E-WIGO مدل GP027N دارای عملکردی مناسب و بسیار کاربردی است. ردیاب خودرو مگنتی برای خدمات ناوگان (خودروهای حمل پول)، حمل بار (کانتینرها)، ردیابی دارایی های باارزش نظیر: کیف های حمل پول و طلا و افراد با نیازهای ویژه بسیار کاربرد دارد. این ردیاب ضد آب و ضد گرد و غبار بوده و در برابر شرایط سخت آب و هوایی بسیار مقاوم می باشد. دارای آهنربای بسیار قوی جهت نصب بر روی سطوح فلزی هر سطح فلزی را فراهم می کند. ردیابی از طریق سیستم های GPS/LBS شنیدن صدای اطراف ردیاب ضدآب و گرد و غبار برای اطمینان از عملکرد پایدار در شرایط آب و هوایی نامساعد مشاهده و ردیابی لحظه به لحظه به صورت آنلاین بدون محدودیت زمانی و مکانی گزارش و شبیه سازی مسیرهای طی شده با جزییات کامل بر روی نقشه تعیین محدوده جغرافیایی دارای باتری داخلی قابل شارژ لیتیومی 6000 Ah میلی آمپر و امکان کار حدود 25 الی 35 روز نصب مغناطیسی بسیار قوی که امکان اتصال به سطح فلزی را فراهم می کند. این قسمت با توجه به شرایط استفاده، قابلیت جداسازی و مونتاژ دارد. دوربین مارکت برای ارائه خدمات و آشنا کردن شما با محصولات آماده خدمت رسانی است .

 


:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 

دزدگیر گپ G12 با کیفیت قطعات بالا و کارایی متفاوت توانسته تا مزیت های کلی زیر را در خود جا بیاندازد:

  • قابل کنترل کامل از طریق اپلیکیشن گوشی های اندرویدی و ios
  • قیمتی مناسب و سطح امنیت بالا
  • گارانتی 12 ماهه و خدمات پس از فروش 5 ساله

ردیاب خودروآهن ربایی

امکانات بهترین ردیاب خودروآهن ربایی بازار را تنها می توان با ردیاب پیشرفته و دزدگیر ماهواره ای خودرو مقایسه کرد. به عبارت بهتر IR180 تا دندان مجهز به انواع و اقسام تجهیزات است. جی پی اس آی آر 180 نیازی به سیم کشی و اتصال به برق خودرو ندارد و توسط 4 آهنربای مگنتی قوی به نقطه مورد نظر متصل می شود . حجم این دستگاه بسیار کوچک است و مانند ردیاب جاسوسی پس از نصب کسی از وجود آن مطلع نخواهد شد، چرا که فاقد هرگونه چراغ و صدا است.

دوربین بولت بی سیم

دوربین مداربسته بولت بیسیم بدون نیاز به سیم کشی و دستگاه ضبط تصویر این امکان را به شما میدهد که به راحتی آن را نصب نمایید و با قرار دادن مموری کارت در دوربین تصاویر را ذخیره کنید و با استفاده از اینترنت تصاویر را از هر کجای دنیا که هستید مشاهده کنید دوربین را در تمامی محور ها بچرخانید و تنظیم کنید.  دوربین بولت بیسیم دارای بدنه ای پلاستیکی سخت است ودر برابر ضربه مقاوم است لنز این دوربین 2مگاپیکسل است و تصاور را به شما به صورت عریض ارسال می شود واز کیفیت تصویر خوبی برخوردار است همانطور که در فیلم محصول مشاهده میکنید .دارای نرم افزار اختصاصی برای تمامی سیستم عامل ها از جمله اندروید و IOS و مک و ویندوز جهت نصب بر روی موبایل و تبلت اندروید و ایفون وآی پد. ویژگی دیگر این دوربین نصب راحت و اسان ان میباشد که نیاز به متخصص ندارد و شما میتوانید از طریق دفترچه راهنمای ان استفاده نمایید.

 


 


:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

دستگاه های ضبط کننده تصاویر ان وی ار یک از اجزای اصلی سیستم مدار بسته می باشد چرا که دریافت تصاویر برعهده دستگاه تحت شبکه داهوا می باشد و البته پس از دریافت نیز باید توسط نمایشگر تصاویر را به نمایش در اورد .

دستگاه NVR داهوا DH-NVR2108HS-4KS2

شباهت عملکرد دستگاه NVR را در سیستم های مداربسته می توان با دستگاه DVR مقایسه کرد و تفاوت عمده این دو دستگاه را می توان در نوع دوربین هایی که پشتیبانی می کنند دانست. دستگاه DVR یا به عبارتی digital video recorder، دستگاه ضبط کننده دوربین های مداربسته آنالوگ می باشد و دستگاه NVR یا همان Network video recorder، در دوربین های مداربسته تحت شبکه کاربرد دارد. NVR داهوا 2108HS-4KS2 به ابعاد 47.6*224.9*260 میلی متر و وزن 0.8 کیلوگرم (بدون احتساب وزن هارد دیسک) از سری NVR های برند Dahua می باشد که که در کنار پردازش اطلاعات و ضبط و پخش تصاویر، از یک هارد دیسک SATA با ظرفیت 6 ترابایت نیز پشتیبانی می نماید.

NVR داهوا 4116HS-4KS2

دستگاه ان وی ار داهوا مدل NVR4116HS-4KS2 از پرفروش ترین محصولات سری تحت شبکه کمپانی داهوا و دارای میکرو پروسسور چهارهسته ای و سیستم لینوکس که از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار است. دستگاه NVR4116HS-4KS2 دارای یک پورت ورودی وخروجی تصویر (۱۰/۱۰۰) RJ45  میباشد. NVR داهوا 4116HS-4KS2  دارای دو عدد پورت USB و همچنین یک خروجی تصویر HDMI با کیفیت ۴K و یک خروجی تصویر VGA با کیفیت فول اچ دی را نیز دارا میباشد. ولتاژ ورودی این دستگاه  ۱۲ ولت و جریان مصرفی برابر با ۲ امپر از نوع جریان ثابت DC و مصرف برقی برابر با ۶/۳ وات بدون هارد رانیز دارد . نحوه اتصال دوربین مداربسته به این دستگاه از طریق کابل شبکه به متراژ حداکثر ۱۰۰متر و از طریق سوکت شبکه نیز میباشد . ساپورت دوربین های IP تا کیفیت ۸ مگاپیکسل، قابلیت اتصال همزمان ۱۲۸ کاربر و فرمت ضبط  +H264/H264+/H265/H265 که تصاویر را ۲ برابر فشرده تر ضبط میکند از دیگر ویژگی های این دستگاه است. که باعث صرفه جویی در میزان ظرفیت هارد دیسک و بکاپ طولانی مدت میشود . دستگاه مدل NVR4116HS-4KS2 قابلیت ساپورت ۱ عدد هارد دیسک تا ظرفیت ۶ ترابایت را نیز دارد .

 

 

 

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

در مهد کودک ها و مدارس پایه های ابتدایی بسیاری از سرگرمی ها مانند سشاخت کار دستی ها متفاوت، خواند سرود های کودکانه، کشیدن نقاشی، خواندن داستان کودکانه کوتاه یا تماشای کارتون کودکانه رواج دارد. این سرگرمی ها جز سرگرمی هایی هستند که مربیان یا حتی والدین با استفاده از آن ها می توانند نکات بسیار آموزنده ای را به فرزندان خود آموزش دهند.

ترانه کودکانه فارسی یکی از سرگرمی های بسیار تاثیرگذار و آموزنده برای کودکان است که بسیاری از والدین از سن بسیار کم فرزند خود علاقه به یاد دادن انواع ترانه های کودکانه به فرزند خود دارند. کودک سعی می کند تا متن ترانه ی مورد نظر را حفظ کند و برای والدین خود بخواند. اینو امر باعث افزایش اعتماد به نفس در رشد شخصیتی کودک شما می شود. شما با دسترسی به انواع ترانه های کودکانه به وسیله اینترنت و ابزارات الکترونیکی می توانید کمک بسیار زیادی به افزایش اعتماد به نفس در کودک خود شوید.

تماشای کارتون کودکانه نیز فواید بسیاری بر روی کودکان دارد و یکی از مهم ترین و آسان ترین راه های آموزش زبان به کودکان استفاده از کارتون های کودکانه با زبان اصلی است. کودکان در سن کم توانایی یاد گیری زبان بسیار بالاتری نسبت به بزرگسالان دارد و همین امر باعث شده است تا والدین از سن بسیار کم کودک خود به آموزش زبان به فرزندان خود بپردازند. اکثر کارتون ها نکات آموزنده ی رفتاری بسیار زیادی را به کودک شما می آموزند و بچه های امروزی نیز علاقه ی بسیار زیادی به تماشای انواع انیمیشن با داستان های متنوع و جذاب دارند. در مهد کودک ها نیز در بسیاری از مواقع برای کودکان کارتون ها متفاوت پخش می کنند و به صورت جمعی به نقد و بررسی کارتون می پردازند تا مطمئن شوند کودک شما نکات آموزنده ی کارتون مورد نظر را یاد گرفته است.

 


:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

کاردستی یکی از محبوب ترین و جذاب ترین سرگرمی های سالم و مفید برای کودکان است و یکی از انواع محبوب آن اوریگامی است. ویدیوی کاردستی جعبه که در این صفحه قرار گرفته است نوعی کاردستی اوریگامی است زیرا تنها به کمک کاغذ و با تا کردن کاغذ ساخته می شود بنابراین کاردستی جعبه بسیار ساده و آسان و مناسب کودکان شما است. ساخت کاردستی جعبه با طرح های جذاب و آسان دیگر که کودک شما را برای ساخت کار دستی تشویق می کند.

خرس ها حیوانات مهربانی هستند و کودکان ان ها را دوست دارند. دیدن آن ها در کارتون برای کودکان زیبا است زیرا خرس ها همیشه نقش یک حیوان بامزه که دوست انسان هاست دارند و همیشه عسل می خورند. آن ها نمی توانند در خانه یک خرس داشته باشند اما می توانند کاردستی خرس را بسازند و با خود همراه کنند. ساخت کاردستی خرس، باعث می شود کودکان برای خود دوستی داشته باشند. داشتن دوست دردوران کودکی برای آنها بسیار مفید است. اینکه یک دوست خیالی یا عروسکی برای خود داشته باشند و با او صحبت کنند آن ها را از فضای مجازی دور می کند و باعث می شود حال خوبی داشته باشند.

ساخت کاردستی باعث افزایش و تقویت مهارت های حرکتی و فیزیکی کودک شما می شوند، به خصوص امروزه که اکثر کودکان به گذراندن وقت خود با کنسول های بازی و سرگرمی هایی که در آن تکنولوزی دخیل باشد و حضور در فضای مجازی علاقه ی زیادی دارند، ساخت کاردستی های جذاب و دوست داشتنی و البته آسان مانند کاردستی صندلی، می تواند کودک شما را برای ساعاتی از این فضا ها دور کند.  به دلیل ساده و راحت بودن کاردستی صندلی کودک شما از سن بسیار پایین می تواند برای ساخت کاردستی صندلی اقدام کند و در این راه از فواید ساخت کاردستی برای جسم و روح خود بهره مند شود.

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

کودکان امروزی به تجهیزات الکترونیکی علاقه ی بیشتری نشان می دهند زیرا حتی وضعیت تحصیل آن ها نیز به این تجهیزات وابسته شده است. بنابراین کودکان بیش از پیش به دنیای مجازی و اینگونه ابزارات علاقمند شده اند. دور کردن کودکان از این فضا ها یکی از دغدغه های امروزی هر والدینی است. برای دورن کردن کودکان از اینترنت و فضای مجازی و همچنین تجهیزات الکترونیکی مانند گوشی، کامپیوتر و یا حتی کنسول های بازی می توانید از سرگرمی ها و فعالیت های خانگی که برای کودکان جذاب باشد، مانند ساخت کاردستی های متنوع یا روایت قصه های کودکانه مانند حسنی نگو بلا بگو برای کودکان با سن های پایین تر استفاده کنید.

یکی دیگر از مهمترین فواید کاردستی، دور کردن کودکان امروزی از دنیای تنولوژی است. بسیاری از کودکان اکثر وقت خود را با کنسول های بازی و موبایل ها می گذرانند. ساخت کاردستی انار یا کار دستی های طرح های دیگر می تواند فرزند شما را برای ساعتی از دنیای مجازی و وسایل الکترونیکی دور نگه دارد. بنابراین طرحی جذاب و مناسب کودکان را برای کاردستی انتخاب کنید تا کودک شما برای ساخت آن تشویق شود. از دیگر فواید کاردستی می توان به آموزش غیرمستقیم اشاره کرد.

به عنوان مثال، کشور عزیز ما ایران از رسم و رسومات و فرهنگ بسیار جذابی برخوردار است که کودکان ما در گذر زمان با اکثر آن ها آشنا خواهند شد. شما با آموزش کاردستی هفت سین به فرزندان خود می توانید آن ها را از سن بسیار کم با رسم و رسومات جذاب نوروز و سال نوی ایرانیان آشنا کنید. ساخت کاردستی هفت سین می تواند به کودک شما نکات بسیار زیادی را از روش غیرمستقیم آموزش دهد. فرزند شما از سن بسیار کم با انواع الگو ها، طرح ها، رنگ های مختلف، اشکال و .. آشنا می شود.

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

شما با روایت داستان های متفاوت و محبوب و یا پخش کردن قصه های صوتی مانند قصه صوتی شنل قرمزی درواقع چندین هدف را به صورت همزمان برای کودک خود دنبال می کنید. روایت داستان و قصه برای کودکان فواید بسیار زیادی بر روی عواطف کودک شما دارند. در دنیایی که کودکان در حصار ناامنی قرار گرفته اند و بشدت تحت مراقبت والدین هستند و به قولی نمی توانند کودکی کنند ، بهتر است شرایطی را فراهم کنید تا در خانه و با کمترین و کم هزینه ترین وسایل اسباب سرگرمی آن ها را فراهم کنید . یکی از راحت ترین کاردستی هایی که کودک شما می تواند بسازد ، کاردستی پرنده است.

کاردستی پرنده تنها با یک کاغذ ساخته می شود و از فنون اریگامی در آن استفاده شده است . فرزند شما تنها با چند بار تا کردن کاغذ می تواند کاردستی پرنده خود را بسازد. حتی می تواند با این کاردستی  پرنده در خانه اتاق خود را تزئین کرده و با این کار اعتماد به نفس او نیز افزایش میابد و این کار موجب حس استقلال در او می شود.

کودکان علاقه زیادی به حیوانات دارند و به راحتی در این دوران می توانند با حیوانات دوست شوند . اما بعضی از حیوانات دور از دسترس می باشند و نمی توان آن ها را به خانه اورد یا با خود به پارک برد . ولی می توان نقاشی یا کاردستی این حیوانات را کشید . مثلا کاردستی گاو که به احتی در این کلیپ ساخته شده و حتی کودک بدون کمک والدین هم می تواند آن را بسازد . کاردستی گاو به ساده ترین شکل ممکن قابل ساختن توسط کودکان است و هیچ گونه خطری ندارد . تنها چن برش لازم دارد که میتوانید قبل از ساخت کاردستی گاو خودتان آن را انجام دهید .

 

 


:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1400 | نظرات ()