نوشته شده توسط : nasrin

لپ تاپ وسیله ای است که امروزه به یک وسیله ضروری در زندگی روزمره انسان ها تبدیل شده است و در صورتی که مشکل و ایرادی در روند عملکرد لپ تاپ یا کامپیوتر هر فردی به وجود آید به احتمال زیاد اکثر فعالیت های روزمره او دچار مشکل می شود و مجبور است زمان بیشتری را برای انجام همان فعالیت ها صرف کند. حتی بعضی از فعالیت ها تنها با لپ تاپ و اینترنت انجام می شوند و در صورتی که لپ تاپ دچار مشکل شود، به طور کلی انجام آن فعالیت ها مختل می شود.

بنابراین حرفه تعمیرات لپ تاپ امری بسیار مهم است و تمامی مراکز تعمیرات و تعمیرکاران باید نهایت تلاش خود را در این راستا کنند که احتمال اشتباه در روند انجام اقدامات مربوط به تعمیرات لپ تاپ را به حداقل برسانند و با جدید ترین روش ها احتمال آسیب به دستگاه را پایین و پایین تر بیاورند. بنابراین تعمیرات مربوط به لپ تاپ یا کامپیوتر و تمام لوازم الکترونیکی باید بصورت کاملا تخصصی انجام شوند و تعمیر تخصصی لپ تاپ یکی از مواردی است که باعث می شود تا بعد از تعمیر شدن لپ تاپ شما از عمر مفید دستگاه شما کم نشود.

دیجی بان یک مرکز تعمیرات مطمئن و بروز است. تیم دیجی بان هر روزه در تلاش هستند تا اطلاعات و توانایی های خود را بالا تر ببرند تا احتمال اشتباه در حین انجام تعمیرات لپ تاپ، تعمیرات کامپیوتر و تمامی تمام لوازم حتی تعمیر کولر آبی را به حداقل برسانند تا ناخودآگاه و به دلیل توانایی یا اطلاعات کم خسارت بیشتری به دستگاه شما وارد نشود.

لپ تاپ ها توسط شرکت های متفاوتی ساخته و به بازار عرضه می شوند بهتر است که تعمیرکاری که برای رفع مشکلات و ایرادات مربوط به عملکرد لپ تاپ اقددام می کند به تفاوت های محصولات شرکت های سازنده متفاوت مسلط باشد. این امر به این دلیل است که لپ تاپ های شرکت های سازنده متفاوت با یکدیگر تفاوت های جزئی سخت افزاری یا نرم افزاری دارند و تعمیرکار حرفه ای باید به این تفاوت ها به طور کامل مسلط باشند. به عنوان مثال تعمیرکاری که می تواند لپ تاپ های برند ایسوس را به خوبی تعمیر کنند ممکن است لپ تاپ های شرکت دل را نتوانند به درستی تعمیر کنند بنابراین برای تعمیر لپ تاپ خود به تعمیرکار متخصص در تعمیر برند لپ تاپ خود مراجعه کنید که به طور حرفه ای و تخصصی به تعمیرات برند لپ تاپ شما مسلط باشد.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 

داستان کودکانه باید با ادبیات مورد فهم و درک کودک تناسب داشته باشد تا بتواند پیام خود را به طور مستقیم و کامل به کودک برساند. بهتر است ادبیات کودک در داستان های کودکانه، عامیانه باشد؛ چرا که کودکان در این گروه سنی با کلمات زیادی آشنا نیستند و از طریق صحبت کردن و شنیدن داستان های کودکانه صوتی، رفته رفته با کلمات بیشتری آشنا شده و مفاهیم آن ها را درک می کنند. هرچه داستان های بیشتری برای کودکان در این دوران روایت شود، درک مطلب کودک و مهارت های زبانی و نوشتاری آن ها بیشتر تقویت می شود. لذا خواندن یا شنیدن داستان کودکانه در درمان مشکلاتی تکلمی مانند دیر حرف زدن کودک تاثیر به سزایی دارد. یکی دیگر از روش های مقابله با دیر حرف زدن کودک در جلسات گفتار درمانی که توسط پزشکان ارائه می شود، صحبت کردن با کودکان است. 

والدین باید سعی کنن تا یک سالگی کودک با او صحبت کنند و کلمات را به صورت واضح و شمرده شده برای او تلفظ کنند؛ به این ترتیب کودک با دیدن حرکات لب و دهان والدین، شروع به تکان دادن لب های خود کرده و سعی می کند این حرکات را تکرار کند. این تمرین باعث می شود تا کودک آرام آرام شروع به حرف زدن کند.

راه افتادن کودکان به صورت عادی باید از 9 تا 18 ماهگی اتفاق بیفتد؛ برخی کودکان زودتر از این بازه و برخی از آن ها بعد از 18 ماهگی راه می افتند. راه افتادن کودکان تا حد بسیار زیادی به تغذیه آن ها در این دوران وابسته است. تغذیه مناسب و جذب کلسیم کافی در دوران شیرخوارگی و پس از آن در کودکان، باعث می شود تا ماهیچه ها، عضلات و استخوان های کودک رشد خوب و کافی را داشته باشد و در نتیجه کودک در زمان استاندارد خود راه بیفتد. در صورتی که کودک دیر راه بیفتد یا بعد از 18 ماهگی هنوز نتواند به صورت کامل روی پاهای خود بایستد، باید به پزشک مراجعه شود زیرا ممکن است کودک دچار بیماری های مفصلی یا راشیتیسم باشد.




 


:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 

لپ تاپ در واقع یک کامپیوتر قابل حمل است که امروزه اکثر کاربران به جای کامپیوتر از لپ تاپ برای انجام فعالیت های روزمره یا فعالیت های مربوط به مشاغل خود را انجام می دهند. بسیاری از فعالیت های روزمره افراد به لپ تاپ یا کامپیوتر وابسته است بنابراین حرفه تعمیرات لوازم الکترونیکی به خصوص تعمیرات لپ تاپ یا تعمیرات کامپیوتر از اهمیت بسیاری برخوردار است.

یکی از راه هایی که می توانید لپ تاپ خود را به اینترنت متصل کنید مودم های ایرانسل هستند. مودم ایرانسل یکی از انواع مودم های پرکاربرد و محبوب در ایران هستند که کاربران ای این مودم ها برای اتصال لپ تاپ خود به دنیای مجازی و اینترنت استفاده می کنند. در صورتی که در روند عملکرد مودم مشکلی ایجاد شود اتصال لپ تاپ یا کامپیوتر شما به اینترنت قطع می شوند بنابراین انجام بسیاری از فعالیت ها مختل می شود. بهتر است قبل از این که مشکلی برای مودم پیش آید یک مرکز تعمیرات خوب و باکیفیت را بشناسید تا در صورت به وجود آمدن مشکل برای تعمیر مودم خود به آن مراجعه کنید. به خاطر داشته باشید بهتر است در صورتی که مودم شما دچار مشکل شده است برای تعمیر آن به مرکز تعمیرات مخصوص شرکت سازنده مودم خود مراجعه کنید، به این منظور که به عنوان مثال اگر مودم شما مودم ایرانسل است و مودم شما خراب شده است برای تعمیر مودم خود به یک مرکز تعمیرات مخصوص تعمیر مودم ایرانسل مراجعه کنید. یکی از دلایلی که بهتر است برای تعمیر مودم خود به مرکز تعمیر برند مخصوص مودم خود مراجعه کنید این است که هنگامی که تعمیرکار برای تعمیر مودم شما اقدام می کند اطمینان دارید که تعمیرکار مربوطه تخصص کافی را در زمینه برند مودم شما دارد و در فرآیند انجام تعمیرات احتمال رخ دادن اشتباه به حداقل می رسد.

در صورتی که لپ تاپ شما دچار مشکل شد نیز بهتر است به یک مرکز تعمیرات مخصوص برند لپ تاپ خود مراجعه کنید. مثلا اگر لپ تاپ شما ایسوس است در صورت وجود هرگونه خرابی سخت افزاری یا نرم افزاری در لپ تاپ خود به مرکز تعمیر لپ تاپ ایسوس مراجعه کنید. دیجی بان با دسترسی به برترین و مجرب ترین کارشناسان و تعمیرکاران قادر است هرگونه مشکل لپ تاپ یا مودم شما را در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه رفع کند. برای اقدام برای تعمیر لپ تاپ، کامپیوتر یا مودم خود به سایت دیجی بان مراجعه کرده و فرم مورد نظر را در صفحه مربوطه پر کنید تا در اسرع وقت کارشناسان با شما تماس بگیرند.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 

امروزه با بالا رفتن روز افزون قیمت و هزینه لوازم الکترونیکی به خصوص کامپیوتر ها، لپ تاپ ها، گوشی های همراه و حتی لوازم خانگی مانند کولر ها، یخچال ها، تلویزیون ها و... تمامی افرادی که از هر کدام از این لوازم استفاده می کنند تلاش می کنند تا با استفاده درست از خراب شدن و نیاز به تعمیر لوازم خود جلوگیری کنند. اما هر لپ تاپ، کامپیوتر، موبایل و به طور هر وسیله ای طول عمر مفیدی دارد و پس از سپری شدن این طول عمر مفید به احتمال زیاد دچار مشکلات و ایرادات کوچک و بزرگ سخت افزاری یا نرم افزاری می شوند. بنابراین در هر صورت بهتر است از قبل یک مرکز تعمیرات لوازم الکترونیکی مطمئن و حرفه ای را بشناسید تا در زمان نیاز بتوانید در اسرع وقت به آن مراجعه کنید و دستگاه خود را تعمیر کنید.

تعمیر لپ تاپ از جمله اقدامات بسیار حرفه ای و حساس است بنابراین در نظر داشته باشید که تعمیرکاری که برای رفع مشکلات سخت افزاری یا اختلالات نرم افزاری به آن مراجعه می کنید مهارت و توانایی کافی را برای تعمیر لپ تاپ شما داشته باشد تا با رخ دادن اشتباه در حین انجام اقداماتا مربوط به تعمیرات لپ تاپ باعث آسیب و خسارت بیشتر به لپ تاپ شما نشود.

digibaan.ir یک مرکز تعمیرات حرفه ای و مجهز به تجهیزات کامل مورد نیاز برای تعمیرات است که با دسترسی به تعمیرکاران و کارشناسان متخصص و ماهر قادر است تا هر گونه مشکل و اختلال دستگاه شما را حل کند. دیجی بان لوازم خانگی را نیز تعمیر می کند.

با توجه به اینکه به فصل گرما یعنی تابستان نزدیک می شویم به احتمال زیاد به فکر سلامت عملکرد کولر های خود نیز افتاده اید. در صورتی که کولر شما دچار مشکل شود یکی از سخت ترین مراحل اقدام برای تعمیر آن  بی شک حمل و انتقال آن به مرکز تعمیرات است. یکی از روش های تعمیر کولر، تعمیر کولر در محل است که در صورت استفاده از این روش در هزینه و هزینهشما نیز بسیار صرفه جویی می شود. به عنوان مثال اگر کولر گازی شما دچار مشکل شود و شما از روش تعمیر کولر در مجل مورد نظر مشتری استفاده کنید هزینه سرویس کولر گازی شما بسیار کمتر خواهد بود. بهتر است حتی اگر کولر شما مشکلی ندارد برای سرویس آن اقدام کنید تا از به وجود آمدن هر گونه اختلال در روند کاری کولر خود جلوگیری کنید. همچنین هزینه سرویس کولر بسیار کمتر از هزینه تعمیر کولر می باشد.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 

خواندن داستان کوتاه کودکانه برای بچه ها به علت توجه به حوصله و تمرکز حواس کودک و قدرت درک مطلب او برای کودک مفید است. کودکان حوصله شنیدن جزئیات داستان ها را ندارند و داستان های کوتاه کودکانه این مزیت را دارند که علی رغم کوتاهی، پیام خود را به کودک می رسانند. بهتر است داستان خوانی برای کودکان با داستان کوتاه کودکانه آغاز شود، چرا که تمرکز کودک روی جریان داستان و هم چنین علاقه کودک به داستان ها و کتابخوانی بیشتر می شود. داستان های کوتاه کودکانه بسیاری از گذشته تا به امروز تالیف شده اند که جریان های مختلفی را در بر دارند؛ نکات آموزشی، فرهنگی و تخیلی بسیاری در این داستان ها روایت می شوند که با خواندن برای کودکان می توان آن ها را با این مفاهیم آشنا کرد.

خواندن داستان کوتاه کودکانه در بالا بردن هوش کودکان تاثیر بسیار زیادی دارد. هوش زبانی و کلامی کودک دارای بیشترین تاثیر از شنیدن داستان های کودکانه است. کودکان با شنیدن داستان های کودکانه متعدد، با کلمات متنوع و بیشتری آشنا می شوند و دایره لغات ذهنی آن ها بزرگ تر می شود؛ به این ترتیب مهارت های آن ها در ساختن کلمات و جملات مختلف در هنگام تکلم افزایش پیدا می کند. مهارت داستان پردازی و تقویت قوه تخیلی کودک نیز با شنیدن داستان های مختلف، تقویت می شود.

خواندن داستان کوتاه کودکانه در برطرف شدن مشکل نخوابیدن کودکان نیز تاثیر زیادی دارد. روایت داستان منجر به القای آرامش در ذهن انسان می شود و بدین ترتیب به خواب کودک کمک می کند. البته نخوابیدن کودکان علت های مختلفی دارد که ریشه یابی این مشکل و مراجعه به روانشناس کودک نیز آن را حل می کند. 

استرس و اضطراب کودکان، ترس کودکان از عوامل مختلفی مانند شب ادراری، مسدود بودن راه های تنفسی در خواب، افسردگی، سندروم پاهای بی قرار، وجود اختلالات عصبی در کودک و عادات خوابی نادرست در ایجاد بد خوابی و نخوابیدن کودکان در شب تاثیر زیادی دارد.



 


:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 

با این که برخی از والدین خواندن داستان کوتاه کودکانه برای بچه ها قبل از خواب بیهوده می پندارند، اما روانشناسان نظری مخالف این باور آن ها داشته و معتقدند داستان ها تاثیرات روانشناختی بسیاری روی کودکان دارند. یکی از تاثیراتی که داستان کوتاه کودکانه روی فرزندان شما دارد، رشد اخلاقی در آن هاست. زمانی که برای کودک خود داستانی تعریف می کنید، کودک با شخصیت هایی که در داستان وجود دارند، همزاد پنداری می کند و تلاش می کند تا خوبی و بدی را از جریان داستان در ذهن خود بفهمد. لذا قدرت تشخیص مفاهیم در ذهن کودکان بالاتر می رود و قوه تخیل او تقویت می شود.

داستان های کوتاه کودکانه متعددی در مهد کودک ها توسط مربیان و نگهداران کودک، برای بچه ها روایت می شود؛ برنامه های داستان خوانی مهد کودک ها بسیار برای رشد و تربیت کودکان مفید هستند و مهارت های ذهنی متعددی را در آن ها تقویت می کنند. 

کودکان در کنار همسالان خود تمرکز بیشتری برای گوش کردن به داستان ها داشته و همراهی و مشارکت بیشتری با جریان قصه می کنند؛ لذا قصه خوانی در مهد کودک نسبت به داستان خواندن برای بچه ها به صورت انفرادی و در خانه تاثیر بیشتری در ذهن کودکان دارد.

داستان خوانی و برنامه های متنوع دیگر در لیست برنامه های مهد کودک کرج اجرا می شوند و کودکان با گذراندن وقت خود در مهد کودک های کرج به راحتی می توانند از این برنامه های مفرح و سرگرم کننده استفاده کنند.

کودکان در مهد کودک کرج با سایر همسالان خود آشنا شده و ارتباط برقرار می کنند و به بازی و سرگرمی می پردازند؛ ارتباط کودکان با یکدیگر در مهد کودک ها، باید زیر نظر مربیان مهد باشد چرا که گاهی مسائلی مانند حسادت کودکان به یکدیگر یا رقابت و لجبازی آن ها باهم، منجر به ایجاد عادات اخلاقی بد مانند پرخاشگری کودکان شده و تاثیرات بدی در آن ها می گذارد. پرخاشگری کودکان اگر در دوران کودکی آن ها کنترل و درمان نشود، ممکن است تا نوجوانی و بزرگسالی همراه کودک باشد و تبدیل به شخصیت او شود. به همین دلیل است که اختلالاتی از این قبلی باید از همان دوران کودکی جدی گرفته شوند.





 


:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

برای خرید دوربین مداربسته داهوا لازم است با نکات زیر آشنا باشید .

  • دوربین مداربسته داخلی

دوربین‌های مداربسته‌ای که در فضاهای داخلی نصب می‌شوند با نام داخلی یا این‌دُر (indoor) شناخته می‌شوند. نصب دوربین مداربسته این‌دُر علاوه بر تأمین امنیت، می‌تواند باهدف نظارت بر پرسنل و کارمندان، جلوگیری از نزاع، بررسی رفتار مشتریان در یک فروشگاه، آنالیز و بررسی پروسه‌های تحقیقاتی و غیره نیز باشد. استفاده از دوربین‌های داخلی به‌طورمعمول در فضاهای مسقف مانند منزل، شرکت، دفتر کار و هر فضای سرپوشیده‌ای می‌باشد.

  • دوربین مداربسته خارجی

عبارت اوت‌دُر (outdoor) یا خارجی نیز به دوربین‌های مداربسته‌ای اطلاق می‌شود که در فضاهای خارجی و باز نصب می‌شوند. این دوربین‌های به ‌دلیل اینکه تحت تأثیر آب‌وهوا و شرایط محیطی محل نصب بوده و در معرض باد، باران، سرما و گرمای شدید، نور خورشید و… هستند، بنابراین لازم است که ویژگی‌های خاصی داشته و از مقاومت بالایی نیز برخوردار باشند.

لازم به یادآوری است که دوربین‌های مداربسته خارجی باید طوری نصب شوند که در دسترس افراد خرابکار و سارقین نیز قرار نگیرند.

سیستم های دزدگیر وایرلس:

شما بایستی تصمیم بگیرید که از چه نوع سیستم دزدگیری استفاده خواهید کرد. مقاله راهنمای خرید دزدگیر اماکن به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. یکی از این پنل ها سیستم دزدگیر وایرلس یا هشدار بی سیم است. سنسورهای هشدار بی سیم، برای تغذیه از باتری استفاده می کنند و از طریق سیگنال های رادیویی با کنترل پنل ارتباط برقرار می کنند.
نصب سنسورهای وایرلس معمولاً بسیار ساده تر و بهتر و راحت تر انجام می شود، حتی افراد مبتدی هم می توانید این نوع سیستم ها را به راحتی و بدون سختی زیاد نصب کنید. همچنین اضافه نمودن سنسور نیز در این محصولات بسیار ساده انجام می پذیرد. جا به جایی این محصولات بسیار ساده بوده و در صورت نیاز به جا به جایی بدون هیچ مشکلی ان کار صورت می پذیرد.
عملکرد سنسور های وایرلس نیز بسیار خوب می باشد اما بایستی توجه بکنید که قیمت این سنسور ها از نمونه های مشابه بیشتر است. هرچند قیمت سنسور ها و تهیه باطری مجزا برای هر سنسور ممکن است شما را نگران کند. اما توجه داشته باشید که دردسر های سیم کشی در اماکن شما بسیار بیشتر از هزینه تهیه سیستم وایرلس خواهد بود.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در رابطه با دوربین مدار بسته و دزدگیر اماکن به سایت دوربین مارکت مراجعه فرمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 

زمانی که کودکان وارد مدرسه و مهد کودک می شوند و با خواندن و نوشتن آشنایی می یابند، پتانسیل ذهنی بیشتری برای شنیدن قصه های صوتی پیدا می کنند و با شنیدن یا خواندن هر کلمه از داستان مفهوم و ماهیت آن کلمه را در ذهن خود تصور می کنند. شنیدن قصه صوتی برای کودکان دبستانی، آن ها را با کلمات بیشتری آشنا می کند و ذهن آن ها را تحریک می کند تا کلماتی را که می شنوند، بنویسند یا طرز نوشتن آن را در ذهن خود تصور کنند.

مهد کودک ها همواره مکانی برای رشد و تربیت کودکان بوده است. امروزه مهد کودک ها برنامه های متنوع بسیاری را برای کودکان در نظر می گیرند تا اوقات فراغت و بازی کودکان را پر کنند و والدین بتوانند با خاطری آسوده کودک خود را به آن جا بسپارند. در نظر گرفتن چند نکته در انتخاب مهد کودک مشهد، به عنوان یک کلان شهر، و مهد کودک کرج والدین را در مسیر انتخاب مهد کودک ها یاری می کنند.

نزدیک بودن محل مهد کودک به محل زندگی کودک، برنامه هایی که مهد کودک برای سرگرمی و پرکردن زمان کودک شما در نظر گرفته است و قیمت شهریه ای که مهد کودک تعیین می کند؛ از جمله برخی از نکاتی است در انتخاب بررسی مهد کودک ها باید مورد توجه والدین باشد. 

برنامه های داستان خوانی، شعر خوانی، زمان های مختص بازی، نقاشی و برنامه های آموزشی مانند آموزش قرآن، زبان انگلیسی و الفبای فارسی در مهد کودک ها تدوین می شوند و مربیان و نگهداران کودک این برنامه ها را برای آن ها اجرا می کنند. 

بخش نگهداری از شیرخوارگان و کودکان تا 2 سالگی نیز با خواندن آهنگ و موسیقی های آرام بخش  و یا خواندن قصه برای آن ها، کودکان را آرام می کند. مهد کودک برای کودکان بالای 3 سال، در روند اجتماعی شدن آن ها تاثیر مثبتی داشته و برقراری ارتباط با همسالان را برای کودک میسر می کند.





 


:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 

مضامین قصه کودکانه کوتاه که برای بچه تعریف می کنید باید طوری باشد که هم پیام مفیدی را به ذهن کودکانه کودک منتقل کند و هم برای او جذاب و سرگرم کننده باشد. بچه برای شنیدن قصه کودکانه کوتاه تمرکز حواس و حوصله بیشتری دارند، چون نیازی نیست تا آن ها مدت زیادی بنشینند و به یک داستان گوش کنند و این کم بودن جزئیات در قصه های کوتاه و سرگرم کننده بودن آن ها، برای آن ها جذابیت های خاصی ایجاد کرده است.

امروزه نویسندگان بسیاری به تالیف قصه های کوتاه متعدد مشغول هستند که هر کدام از آن ها محتوای خاصی را در برمی گیرد؛ معمولا قصه کودکانه کوتاه از دو جهت آموزنده بودن و روایت داستانی سرگرم کننده برای بچه ها تالیف می شود، و والدین با خواندن این قصه ها برای کودکان علاوه بر پر کردن اوقات فراغت کودکان، مفاهیم جدیدی را به آن ها آموزش دهد.

بدخوابی کودکان عبارت از اختلال در به خواب رفتن یا تداوم یافتن خواب در کودکان است. در ابتدای تولد تا زمانی که نوزاد برنامه ساعتی مشخصی برای خواب خود پیدا کند، بدخوابی خاصی مشاهده نمی شود، و فقط بهم ریختگی ساعتی وجود دارد؛ بدین معنی که کودک معمولا شب ها بیخواب است و روزها به خواب می رود. معمولا کودکان بین یک تا سه سالگی دچار بدخوابی می شوند. این بدخوابی کودکان می تواند ناشی از ترس کودکان از عوامل مختلف محیطی یا استرس و اضطراب کودک از به خواب رفتن باشد. اغلب ترس کودکان از تنها ماندن در خواب یا خواب بد دیدن یا حتی ترس از شب ادراری در حین خواب، باعث می شود تا آن ها دچار بدخوابی شوند و خواب آن ها به هم بریزد. مقابله با این اختلالات و درمان آن ها در کودکی، از بسیاری از مشکلات و بیماری های روحی و روانی انسان ها در بزرگسالی جلوگیری می کند. لذا روانشناسی کودک با شناخت و بررسی هر یک از این اختلالات و یافتن راهی برای درمان آن ها به کمک انسان ها آمده است. با مراجعه به روانشناسان و مطرح کردن مشکل کودک خود با او و درمان کودک، به سلامت جامعه انسانی کمک می کنید.

 


:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

داهوا

دور بین برندهای بزرگ دنیا داهوا مناسب ترین قیمت ها را برای محصولات خود تعیین کرده است. یکی از دلایل محبوبیت این برند نیز قیمت مناسب آن و در عین حال حفظ کیفیت تولید است. یعنی شما برای یک دوربین مشابه بین برند های اروپایی و آمریکایی باید چندین برابر بیشتر هزینه کنید. در حالی که در بسیاری موارد حتی تکنولوژی های جدید تری را از داهوا دریافت می کنید. فقط کافی است لیست قیمت  دوربین داهوا را با سایر برند ها مقایسه کنید.

هایک ویژن

فاکتورهای زیادی در قیمت دوربین مدار بسته هایک ویژن توربو تاثیرگذار هستند. از جمله می توان به رزولوشن دوربین مداربسته هایک ویژن، نوع لنز، و … اشاره نمود. همچنین سایر قابلیت های پیشرفته تصویری مانند WDR ،EXIR و … نیز در لیست قیمت دوربین هایک ویژن توربو اثرگذار اند. به همین منظور برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته ابتدا باید از نیازهای کاربری مورد نظر خود آگاه بوده و سپس با توجه به بودجه خود اقدام به خرید نمائید. در این راستا می توانید از مشاوره رایگان پیش از نصب کارشناسان ما بهره مند گردید.

دزدگیر خانه

  • دزدگیرها تنوع بالایی دارند اما ساز و کار اکثر آنها یکسان است و عملکردی مشابه با یکدیگر دارند. این مجموعه معمولا از سنسورهای دقیق برای تشخیص ورود و خروج غیر مجاز به همراه با آژیر ساخته شده است. دزدگیر خانه اغلب از قسمت‌های زیر تشکیل شده است.  
  • دستگاه مرکزی که قلب تپینده‌ی دزدگیر اماکن است و با تمام حس‌گرها در ارتباط است. این دستگاه به نوعی کامپیوتر دزدگیر محسوب می‌شود و وظیفه‌ی وارد کردن و تغییر رمز عبور، فعال‌سازی حفاظت و ضبط پیام صوتی را برعهده دارد
  • سنسور چشمی یا حسگر حرکتی پس از فعال سازی امنیتی
  • آژیرها نیز انواع گوناگونی دارد. بعضی از آنها وسیله‌یا برای ارعاب افراد متهاجم است. سایر آژیرها برای اطلاع به شخص یا همسایه‌ها تعبیه شده است. بعضی از سیستم‌های حفاظتی پس از به صدا درآوردن آژیر، دزدی را از طریق SMS به افراد از پیش تعیین شده اطلاع می‌دهد یا با آنها تماس می‌گیرد

 

 


:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 

پیش از خرید دوربین داهوا مشخص کنید که پروژه شما در چه مقیاسی است و چه تعداد دوربینی نیاز دارد. مثلا اگر پروژه کوچک باشد نیاز شما به یک سیستم HD یعنی تحت کواکسیال برطرف می شود. اما در مقیاس های بزرگتر حتما باید به سراغ خرید یک سیستم IP تحت شبکه بروید.

دوربین هایلوک

حتما از یک کارشناس دوربین مداربسته جهت جانمایی دقیق دوربین ها کمک بگیرید و از همه مهمتر مشخص کنید که کیفیت مورد نیاز شما چند مگاپیکسل است.

آیا به دنبال سیستم نظارت تصویری با عملکرد بالا هستید؟ آیا به دنبال سیستم دوربین مدار بسته ارزان قیمت هستید؟ توجه شما را به دوربین هایلوک جلب می کنیم. هایلوک یک برند انشعاب گرفته شده از هایک ویژن است . سری محصولات هایلوک برای عرضه در بازار های دوربین مدار بسته کوچک عرضه شده است. قیمت مناسب ، قابلیت نصب و راه اندازی آسان ، کارایی و قابل اطمینان بودن از ویژگی های این برند به حساب می آید.

  • قیمت مناسب
  • کیفیت قابل اطمینان
  • نصب و راه اندازی آسان
  • عملکرد خوب

 

نکات مهم در خرید دزدگیر اماکن

همان‌طور که گفته شد سیستم های امنیتی اماکن یک تجهیز الکترونیکی می باشند که مهم‌ترین کار آن اعلام مشکوک بودن سرقت می‌باشد. این سیستم ها به دلیل مرتبط بودن با امنیت شما بسیار دارای اهمیت هستند و باید در خرید آن نکاتی را در نظر گرفت. به شکل کلی ان نکات به شرح زیر می باشند.

· مکان نصب دزدگیر: شما پیش از خرید هر گونه دزدگیر اماکن باید به مکان نصب توجه داشته باشید. مثلا توجه داشته باشید که ایا امکان نصب سیم کشی را دارید؟

· مدل دزدگیر:حتما قبل از خرید به مدل دزدگیر توجه داشته باشید. برای مکان هایی که به امنیت بیشتری نیاز دارند و به عبارتی بیشتر در معرض سرقت هستند، لازم است سیستم‌های حرفه‌ای مانند سیم‌کارتی و تلفن کننده را انتخاب کنید، تا سریع‌تر از اعلام سرقت مطلع شوید. برای داشتن قیمت دزدگیر منزل ، مغازه و اماکن دیگر به دوربین مارکت مراجعه کنید .

 

 


:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

جی پی اس خودرو

در دنیای امروز با رشد چشمگیر جمعیت و به دنبال آن افزایش بیشمار وسایل نقلیه، سیستم جی پی اس خودرو و یا همان ردیاب خودرو یکی از ایمن ‌ترین و مهم ‌ترین سیستم ‌های امنیتی در جهان برای خودروها به شمار می ‌رود؛ همچنین این وسیله در موقعیت‌ های مکانی و زمانی مختلف کمک بسیار بزرگی به صاحبان خودرو خواهد کرد.

دوربین خودرو

اگر بخواهیم با یک مثال ساده اهمیت استفاده از دوربین ثبت وقایع خودرو را برای شما شرح دهیم،بدین صورت که تصور کنید ماشین خود را پارک کرده اید، بعد از مدتی بازگشته و میبینید که ماشینی به خودروی شما صدمه زده است! چگونه آن را پیدا می کنید؟ یا حتی ضبط یا لاستیک خودروی شما به سرقت رفته است. چگونه سارق را شناسایی می کنید؟

تصور کنید خدای نکرده تصادف کرده اید، کدام مقصر است؟ ممکن است مقصر طرف مقابل باشد و او هم اصرار کند مقصر شما هستید. اینجاست که دوربین ماشین شما به کمک شما می آید. دوربین ماشین شما، همیشه در برابر بسیاری از کارها مراقب شماست.

در بسیاری از تصادفات رانندگی، تا آمدن پلیس و رسیدگی به موضوع و یافتن متخلف، دعوا بر سر مقصر پیش آمده است؛ برای حل این مشکل و جلوگیری از نزاع و کشمکش  بین رانندگان، شرکت های مختلف دوربین خودرو تولید کرده اند. دوربین ماشین یا خودرو در هر قسمتی از ماشین قابل نصب است و علاوه بر ضبط وقایع بعضی از این دوربین ها به صورت بر خط و زنده هم در تلفن همراه شما تصاویر را پخش می کنند.

اجزای تشکیل دهنده دوربین مداربسته منازل

این دوربین برای به کار گیری در محیط داخل منزل طراحی شده و ۳۶۰ درجه در محور افقی و ۹۶ درجه در محور عمودی قابل چرخش است و ۱۱۰ درجه میدان مشاهده کرد را در اختیارتان میگذارد . دوربین تحت شبکه شیائومی , دارنده حسگر CMOS بوده و فرمت فیلم های ضبط شده بوسیله آن MPEG4 می‌باشد و به میکروفون های داخلی و دو طرفه هم مجهز شده . از سایر خصوصیت های این دوربین تحت شبکه می شود به ظواهر قشنگ و وجود جایگاه کارت میکرو یو اس بی اشاره نمود که سعی آن را فراتر میبرد .

برای ذخیره فیلم های گرفته شده , سه شیوه موجود هست . یکی به کار گیری از بکاپ ذخیره شده در شیائومی Xiaomi Cloud , به کارگیری از کارت حافظه جانبی میکرو یو اس بی و دیگری به کارگیری از حافظه داخلی دوربین است که ۶۴ گیگابایت را تضمین می نماید . این دوربین قابلیت و امکان پخش به طور همزمان تصاویر ضبط شده در دستگاه های متعدد را داراست و پلی بک تا سرعت ۱۶ برابر را هم در اختیار استفاده کننده قرار می‌دهد .

دوربین مداربسته شیائومی , نه صرفا روی سطح ها متفاوت بلکه بر روی سقف و به صورت بر عکس هم قابل نصب هست.



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 

 

بدغذایی کودکان یکی از معضلاتی است بسیاری از والدین و کودکان را درگیر خود کرده است. بدغذایی در برخی کودکان به صورت بی اشتهایی و در برخی از آن ها به صورت علاقه یا تنفر از غذایی خاص است؛ مثلا برخی از کودکان فقط دوست دارند خوراکی های شیرین بخورند یا خوردن غذاهای برنجی و خورشت ها را دوست ندارند. غذا برای رشد و نمو کودک بسیار اهمیت دارد و این که کودک در سنین رشد خود انواع غذاهای مغذی و مفید برای رشد را استفاده کند نیز بسیار مهم است. کودکان بدغذا سرعت رشد پایین تری نسبت به سایر کودکان دارند و انرژی آن ها برای انجام بازی و فعالیت های روزانه بسیار کمتر است. 

علت اکثر بدغذایی کودکان را می توان در شیوه های فرزندپروری والدین یافت. روش های غلطی که مادر و پدر ها برای غذا دادن به کودک از آن استفاده می کنند، عمده ترین دلیل مشاهده بدغذایی در کودکان به شمار می آید؛ عدم رعایت برنامه دقیق برای غذا خوردن کودک، یا فقدان برنامه غذایی مناسب و مفید برای کودک و پافشاری و اجبار در خوراندن غذا به کودک از دیگر عواملی است که بدغذایی کودکان را تشدید می کند.

یکی از پیامد هایی که بدغذایی کودکان برای آن ها دارد، استفراغ کودکان است؛ اختلال شایعی که ممکن است مشکلات گوارشی متعددی را در بدن کودک ایجاد کند. برای آن که بفهمید عارضه ی استفراغ کودکان تا چه حد جدی است و چگونه باید درمان شود، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. در صورتی که مشکل استفراغ کودک شما جدی نیست و کودک بر اثر یک ویروس یا غذای فاسد به آن دچار شده است؛ باز هم برای درمان آن بهتر است به پزشک مراجعه کنید، چرا که استفراغ منجر به کم شدن آب بدن کودک شده و برای تامین مایعات از دست رفته، باید تحت درمان قرار بگیرد. در این موارد مصرف محلول الکترولیت نیز با تجویز و تایید پزشک معالج، برای درمان کودک موثر است. این محلول باید زمانی مورد استفاده قرار بگیرد که معده کودک توانایی نگه داشتن مایعات را در خود دارد، و در حین مدت استفراغ کودکان در درمان آن ها موثر نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اختلالات مختلف کودکی و روش های درمانی آن ها، می توانید به وبسایت وولک مراجعه کنید. 





 



 


:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

گوشی های همراه تقریبا در تمامی طول روز همراه ما هستند بنابراین احتمالی خراب شدن و نیاز به تعمیر گوشی موبایل بسیار بالا است. سونی و سامسونگ دو ابر شرکت سازنده ابزارات الکترونیکی هستند که در زمینه گوشی های همراه هوشمند نیز حرفی برای گفتن دارند و گوشی های هوشمند این شرکت ها از محبوبیت بسیار زیادی در سراسر جهان برخوردار هستند.

سونی یکی از شرکت های قدیمی است که تقریبا در زمینه تمامی ابزارات الکترونیکی خود محبوبیت دارد. گوشی های سونی نیز ساختار مخصوص به خود را دارند و از ترفند های خاصی در مراحل ساخت گوشی های هوشمند سونی استفاده می شود. تعمیرات گوشی سونی خود را بهتر است دست هر کسی نسپارید. اگر تعمیر گوشی همراه هوشمند خود را به دست کسی که تجربه و مهارت کافی را در این زمینه ندارد و در نتیجه قابل اعتماد نیست به دلیل پرداخت هزینه کم تر بسپارید تعمیرکار، گوشی همراه هوشمند شما را به طور صحیح عیب یابی نمی کند و در نتیجه با انجام اقدامات اشتباه باعث خسارت بیشتر به گوشی همراه هوشمند شما می شود.

در صورتی که برای تعمیر هر ابزار الکترونیکی خود به مجموعه یا فردی غیرقابل اعتماد و غیر حرفه ای مراجعه کنید ممکن است مشکل گوشی همراه هوشمند شما را تنها به طور موقت حل کند و بعد از گذر زمان کوتاهی گوشی همراه هوشمند شما مجددا دچار مشکل حتی جدی تری شود و به باقی قطعات سخت افزاری دستگاه شما آسیب رسیده باشد. مجموعه ای که غیر حرفه ای و غیر قابل اعتماد باشد در صورتی که به عنوان مثال برای گوشی همراه هوشمند شما مشکل سخت افزاری پیش آمده باشد و تعمیرکار تشخیص دهد که قطعه یا قطعاتی در بخش سخت افزاری نیاز به تعویض دارد در این موقعیت اگر مجموعه غیر حرفه ای باشد از نمونه های اصلی و 100% اورجینال برای جایگزینی قطعه یا قطعات آسیب دیده گوشی همراه هوشمند شما استفاده نمی کند و از قطعات غیر اصل استفاده می کند. استفاده از قطعات غیراصل در دستگاه فقط مشکل گوشی را به طور موقت حل می کند و در دراز مدت باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتر و جدی تر در دستگاه می شود و همچنین ممکن است به باقی قطعات سخت افزاری گوشی همراه هوشمند شما آسیب برساند.

برای تعمیر گوشی سامسونگ نیز نیاز به توانایی، تجربه و مهارت بالا است تا آسیب بیشتری به گوشی همراه هوشمند وارد نشود. شرکت سازنده سامسونگ نیز محصولات بسیار خوبی از جمله گوشی های همراه بسیار با کیفیتی تولید و به بازار عرضه می کند.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 

 

چند داستان کودکانه معروف که از ایام قدیم تا به امروز برای کودکان توسط بزرگتر ها روایت می شوند عبارت اند از:

داستان های کودکانه کلیله و دمنه، قصه های خوب برای بچه های خوب، هزار و یک شب، شازده کوچولو، مربای شیرین، قصه های مجید، ماهی سیاه کوچولو، قصه ما مثل شد.

روایت این داستان های کودکانه برای بچه ها آن ها را با فرهنگ و آداب و رسوم اقوام آشنا کرده و بسیاری از مفاهیم را از همان کودکی به آن ها می آموزد. کودکان پیام ها و نکات آموزنده را از داستان کودکانه راحت تر و سریع تر می پذیرند، با شخصیت های داستان ارتباط برقرار می کنند و با قهرمان سازی و الگو برداری از آن ها زندگی خود را شکل می دهند؛ لذا خواندن داستان های آموزنده در شکل گیری شخصیت کودک و زندگی او موثر است.

اختلال بیخوابی کودکان در اثر عوامل مختلفی در آن ها پدید می آید؛ گاها می بینیم که کودکان با وجود خواب آلوده بودن نمی توانند به خواب بروند و ناآرامی می کنند. درمان بیخوابی کودکان به علتی که از آن به وجود آمده است بستگی دارد؛ به عنوان مثال بیخوابی کودکان اگر ناشی از آسم یا مشکلات تنفسی باشد، کودک در خواب سرفه می کند یا نفس هایش صدای غیر معمول دارد. در اکثر مواقع داشتن برنامه منظم برای خواب کودکان و رعایت آن در روزمره کودک، رفته رفته مشکلات بیخوابی کودکان را بهبود می بخشد.

یکی دیگر از اختلالات شایع در کودکان، به خصوص در سنین 3 تا 5 سالگی، شب ادراری کودکان است. اگر شب ادراری کودکان کنترل نشود و والدین به فکر درمان آن نباشند، این اختلال می تواند برنامه خواب کودکان را بهم بریزد و منجر به بدخوابی در کودکان شود. شب ادراری کودکان می تواند بر اثر ترس و استرس در کودکان پدیدار شود و و این ترس و اضطراب در کودک  با شب ادراری شدیدتر می شود، لذا درمان استرس های درونی کودک باید در همان کودکی توسط والدین جدی گرفته شود. 

 


:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

ابزارات الکترونیکی امروزه نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره ما ایفا می کنند. لپ تاپ ها یکی از ابزارات الکترونیکی هستند که بسیار برای ما پر اهمیت هستند. نسل بعدی کامپیوتر ها لپ تاپ ها بودند چرا که کامپیوتر ها در بسیاری از فعالیت های روزمره به انسان ها کمک می کردند اما قابل حمل نبودند بنابراین شرکت های سازنده ابزارات الکترونیکی کامپیوتر های قابل حمل یعنی لپ تاپ ها را تولید کردند.

البته به دلیل افزایش روز افزون قیمت لپ تاپ مسئولیت تعمیرکاران متخصص در زمینه تعمیرات لپ تاپ بسیار بیش تر از پیش است زیرا مجموعه ای که در زمینه تعمیرات انواع لپ تاپ فعالیت دارد باید هر روزه تلاش کند توانایی های خود را بالاتر ببرد تا تمامی مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری لپ تاپ های تمامی شرکت های سازنده را رفع کند.

برند هایی مانند: دل، اچ پی، لنوو و... از محصولات بسیار با کیفیتی برخوردار هستند و لپ تاپ های متفاوتی برای رفع انواع نیاز ها تولید و به بازار عرضه می کنند. تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیرات لپ تاپ باید به تفاوت های ساخت لپ تاپ های تمامی شرکت های سازنده چه در زمینه سخت افزاری یا نرم افزاری مسلط باشد تا بتوانند به طور صحیح مشکل لپ تاپ را عیب یابی کند و به تعمیر دستگاه بپردازد.

تعمیر لپ تاپ دل یکی از خدماتی است که به صورت تخصصی به کاربران ارائه شده است. دل یکی از برند های بسیار محبوب و پر فروش در ایران است بنابراین باید خدمات مربوط به تعمیرات لپ تاپ های این برند به صورت کاملا تخصصی ارائه شود چرا که در صورتی که تکنسین متخصص در زمینه تعمیرات ابزارات الکترونیکی عیب یابی صحیح مشکل دستگاه را انجام ندهد و دچار اشتباه شود و این اشتباه به علت عدم آگاهی به جزئیات سخت افزاری یا نرم افزاری محصولات شرکت سازنده دل باشد، خسارت بسیار بیشتری به لپ تاپ شما وارد می شود. لپ تاپ های شرکت سازنده ابزارات الکترونیکی اچ پی نیز محبوبیت خاص خود را در جهان از جمله ایران دارند. لپ تاپ های اچ پی نسبت به سایر برند ها معمولا قیمت مناسب تری دارند و از کیفیت ساختاری خوبی نیز نسبت به قیمت خود برخوردار هستند بنابراین فروش خوبی نیز دارند. خدمات مربوط به تعمیر لپ تاپ Hp به علت این که این لپ تاپ ها قیمت مناسبی دارند خدمات مربوط به تعمیر آن ها نیز نسبت به تعمیر محصولات سایر شرکت های سازنده هزینه کم تری دارند.



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 

 

آغاز حرف زدن بچه از بدو تولد اوست؛ به گونه ای که کودک با استفاده از اصوات مختلف سعی در برقراری ارتباط با محیط پیرامون خود می کند و پیام های خود مانند گرسنگی یا دل درد را می رساند. نوزادان تا 3 ماهگی همواره صداهای اطراف را می شنوند و نسبت به صداهای اطراف خود واکنش هایی نظیر ترس، گریه یا خنده دارد. با انجام تمرین هایی مانند آواز خواندن برای کودک یا صحبت کردن با اطرافیان در حضور اطرافیان می توانید هوش کلامی کودک را در این دوران تقویت کنید. از 3 ماهگی به بعد می توانید با قرار دادن صورت خود مقابل صورت کودک، رو در روی او با کودک صحبت کنید و از طریق بازی با کودک، کلمات را به طور واضح برای او تلفظ کنید. گذاشتن یا نواختن موسیقی برای کودک در این دوران تا یک سالگی کودک، در بالا بردن مهارت های زبانی تاثیرگذار است. 

بازی کردن با کودکان مهارت های زیادی را به آن ها می آموزد؛ لذا از این طریق بسیاری از کارها و مفاهیم را می توانید به آن ها آموزش دهید. بازی های فکری بسیاری فعالیت های ذهنی کودکان را تقویت می کنند و انواع هوش را در آن ها بالا می برد. بازی برای یادگیری و پیشرفت کودکان در بزرگسالی بسیار مهم است. بازی با کودک هم چنین باعث بالا رفتن اعتماد به نفس آن ها و تقویت مهارت های اجتماعی، زبان و ارتباطات کودک می شود. بازی های فیزیکی و تحرکی با کودک، او را از لحاظ بدنی تقویت می کند و هم چنین سرعت رشد کودک با انجام این بازی ها افزایش پیدا می کند.

بازی کودک با همسالان خود نیز برای کودک نکات آموزنده و لحظات خوش بسیاری را برای آن ها می سازد. کودکان در مهد کودک با سایر همسالان خود آشنا و دوست می شوند و به بازی کردن به آن ها می پردازند که این کار به اجتماعی شدن کودک در بزرگسالی کمک می کند. مهد کودک مشهد با قیمت های مناسب خانواده ها و امکانات بسیار و مربی های مجرب، انواع بازی های کودکانه را در برنامه خود دارد. مهد کودک مشهد در نقاط مختلف این شهر دایر است و والدین می توانند نزدیکترین مهد کودک را برای پرورش فرزند خود انتخاب کنند.




 


:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 

غذای کودک نقش اساسی و پررنگی در سلامتی او دارد. از تولد تا پایان دوران کودکی، دوران طلایی رشد کودک به شمار می آید و تمامی اتفاقات مثبت و منفی غذایی در این دوران، در رشد و سلامت کودکان تا بزرگسالی موثر است. سالم بودن غذای کودک و رعایت برنامه غذایی مناسب برای او، کودک را از ابتلا به سوء تغذیه مصون نگه می دارد.

زمانی که کودک ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز بدن خود را از غذاهایی که مصرف می کند، دریافت نکند؛ دچار سوء تغذیه می شود. معمولا مراکز بهداشت و مراقبت کودک، از شش ماهگی به بعد یک برنامه غذایی مناسب که لیستی از بهترین غذاهای متناسب با کودکان را در اختیار خانواده ها قرار می دهند؛ اجرای این برنامه در بهبود مسیر رشدی کودک تاثیر بسیار زیادی دارد. غذاهایی که حاوی موادی مانند شیر، ماهی، تخم مرغ، سیب زمینی، لعاب برنج، اسفناج، بلغور جو دو سر هستند و سرلاک، فرنی و حریره بادام از جمله برخی از غذاهای مفید و موثر در رشد کودک هستند.

در صورتی که کودک غذا های مناسب مصرف کند و رشد استخوان های او در زمان مناسب خودش اتفاق بیفتد، روند فعالیت های بدنی کودک مانند حرکت دست و پاها و راه افتادن کودک سریع تر اتفاق می افتد. زود یا دیر راه افتادن کودک، هر کدام علت های مخصوص خود را دارد. عوامل ژنتیکی در هر دو مورد موثر است، پس از ژنتیک مصرف غذاهای مناسب و جذب کلسیم توسط بدن کودک، در شکل گیری مفاصل و استخوان ها و زمان راه افتادن کودک تاثیر گذار است. 

غذاهایی که کودک مصرف می کند و انرژی که او از این غذاها دریافت می کند، در بروز بیش فعالی کودکان نیز تاثیرگذار است. به عنوان مثال مصرف مواد غذایی کافئین دار بیش فعالی کودکان را تشدید می کند و معمولا پزشکان توصیه می کنند که کودکان از مصرف بیش از حد کاکائو و مواد کافئین دار پرهیز کنند. 

بیش فعالی کودکان در اثر کمبود آدرنالین در مغز آن ها به وجود می آید و تامین این ماده در مغز کودکان، بیش فعالی آن ها را تا حدودی کنترل و در برخی موارد درمان می کند. 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

سونی نام برندی آشنا و قدیمی است که ابزارات الکترونیکی را تولید و به بازار عرضه می کند البته کیفیت محصولات سونی بالا است اما قیمت بالایی نیز دارند. بنابراین در صورتی که به عنوان مثال گوشی همراه هوشمند شما از برند سونی است سلامت عملکرد آن را در اولویت های خود قرار دهید. گوشی های همراه هوشمند معمولا بعد از اینکه عمر مفید خود را صرف می کنند دچار اختلالات جزئی در عملکرد خود می شوند و کاربران گوشی های همراه هوشمند باید به سرعت برای رفع این اختلالات اقدام کنند چرا که در غیر این صورت با گذر زمان این اختلالات جزئی در عملکرد باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتری در بخش سخت افزاری یا نرم افزاری گوشی های همراه هوشمند می شوند.

به عنوان مثال از آن جایی که محصولات ابر شرکت سازنده ابزارات الکترونیکی یعنی سونی قیمت بالایی دارند، اگر گوشی همراه هوشمند شما محصول این شرکت سازنده ابزارات الکترونیکی است و در عملکرد آن احساس وجود اختلال می کنید به سرعت برای تعمیر گوشی Sony خود اقدام کنید. با توجه به گران قیمت بودن محصولات شرکت سونی، خدمات مربوط به تعمیرات این شرکت سازنده نیز نیاز به مهارت و توانایی بیشتری دارد بنابراین هزینه آن نیز به نسبت قیمت خود محصولات بالا است بنابراین برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات بزرگ تر و جدی تر در دستگاه خود در صورتی که مشکل هر چند کوچکی در عملکرد گوشی همراه هوشمند خود احساس کردید برای تعمیر آن اقدام کنید.

لپ تاپ ها نیز مانند گوشی های همراه ابزاری هستند که کاربرد بسیار زیاد و نقش بسیار پر رنگی در زندگی روزمره ما دارند بنابراین خدمات مربوط به تعمیرات این ابزار الکترونیکی نیز اهمیت ویژه ای دارد. تعمیرکارانی که در زمینه تعمیرات لپ تاپ ها فعالیت می کنند باید تخصص کافی در تعمیر انواع لپ تاپ ها از تمامی شرکت های سازنده لپ تاپ مانند: دل، لنوو، ایسوس، ایسر و... داشته باشند تا بتوانند لپ تاپ آسیب دیده را به طور صحیح عیب یابی کنند و باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتر در لپ تاپ نشوند. یکی از خدمات و روش های تعمیر لپ تاپ، تعمیر لپ تاپ در محل است. به عنوان مثال اگر لپ تاپ شما از برند لنوو باشد، تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیر لپ تاپ برند لنوو به خواست شما به تعمیر لپ تاپ لنوو در محل مورد نظر شما می پردازد.

خدمات مربوط به تعمیر در محل برای بقیه ابزارات الکترونیکی نیز وجود دارد به عنوان مثال تعمیرات مودم در محل نیز قابل انجام است.



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 

 

کودکانی که قبل از خواب به قصه کودکانه شب صوتی گوش می کنند، ذهنشان بیشتر از حالت عادی برای به خواب رفتن آماده می شود. قصه کودکانه شب صوتی مخصوصا اگر با یک موسیقی متن آرام همراه باشند، در ایجاد آرامش قبل از خواب کودک تاثیر زیادی دارد. فکر کردن به تخیلات موجود در داستان، و همراه شدن با جریان آن، کودک را از نوسانات روز جدا کرده و به آرامش شب نزدیک تر می کند. قصه های صوتی با روایت راوی و فضاسازی های متناسب با ذهن کودک برای او روایت می شوند. تحقیقات نشان داده اند که کودکان گوش دادن به قصه های صوتی را بیشتر از خواندن کتاب های فیزیکی دوست دارند و علاقه و تمرکز آن ها در بردخورد با قصه های صوتی شب بیشتر است. 

لذا قصه کودکانه شب صوتی می تواند راهی مناسب برای علاقمند کردن کودکان به دنبال کردن قصه ها و کتاب خوانی در سنین بزرگسالی آن ها باشد. با گوش کردن به قصه های صوتی، کودک سعی می کند سناریو داستان را در ذهن خود حفظ کند و با تصویرسازی جریان هایی که در داستان اتفاق می افتد، قوه تخیل خود را نیز وارد داستان کند. به همین دلیل است که قصه های صوتی عادات کتاب و قصه خوانی را در کودکان تقویت می کنند، حافظه کودکان را ارتقاء می دهند و مهارت های نوشتاری و تکلمی را در کودکان بالا می برند. 

 

علائم کرونا در کودکان نسبت به بزرگترها خفیف تر است. تشخیص کرونا در کودکان همانند بزرگسالان با انجام تست کرونا انجام می پذیرد. طبق نتایج تحقیقات به دست آمده علائم کرونا در اغلب کودکانی که به آن مبتلا شده اند  بسیار خفیف تا متوسط مانند سرماخوردگی بوده و شامل مواردی مانند تب، آبریزش بینی، سرفه، استفراغ و اسهال بوده است؛ اما ابتلا به این ویروس در کودکانی که بیماری زمینه ای قلبی و تنفسی دارند، مانند بزرگسالان، خطرناک تر از سایر گروه ها است. 

با مراجعه به سایت وولک می توانید به انبوهی از قصه های کودکانه شب صوتی جذاب و شنیدنی برای کودکان  و هم چنین مقالات  کاربردی در حوزه سلامت و روانشناسی کودک خود دسترسی داشته باشید. 

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

موبایل ها و لپ تاپ نقش بسیار مهمی در زندگی امروزی دارند. زندگی بدون گوشی همراه، کامپیوتر ها و لپ تاپ ها تقریبا غیر ممکن شده است بنابراین خدمات مربوط به تعمیر ابزارات الکترونیکی به خصوص گوشی های همراه و لپ تاپ ها و کامپیوتر از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار هستند.

هزینه تعمیر موبایل یا به طور کلی هزینه تعمیرات ابزارات الکترونیکی به میزان آسیب دیدگی دستگاه شما و همچنین نوع آسیب دیدگی آن که سخت افزاری است یا نرم افزاری بستگی دارد. به عنوان مثال اگر موبایل یا لپ تاپ شما دچار آسیب دیدگی و اختلالات مربوط به بخش نرم افزاری شده باشد طبیعتا هزینه تعمیر و رفع مشکلات مربوط به بخش نرم افزاری نسبت به تعمیر و رفع مشکلات مربوط به بخش سخت افزاری کم تر است. تعمیر مشکلات مربوط به بخش سخت افزاری معمولا هزینه بیشتری دارد به خصوص اگر تکنسین و کارشناس متخصص در زمینه تعمیرات موبایل یا لپ تاپ تشخیص دهد که قطعه سخت افزاری آسیب دیده قابل تعمیر نیست و نیاز به تعویض دارد، هزینه آن قطعه نیز بر هزینه تعمیر لپ تاپ یا گوشی شما افزوده می شود بنابراین خدمات مربوط به تعویض قطعه یا قطعات سخت افزاری بیشترین هزینه را دارند.

برند شیائومی یکی از شرکت های سازنده ابزارات الکترونیکی است که محصولات آن قیمت بسیار مناسب تری نسبت به سایر شرکت های سازنده ابزارات الکترونیکی دارد. قطعات سخت افزاری نمونه اصلی و 100% اورجینال این برند نیز از قیمت مناسبی برخودار هستند بنابراین حتی اگر در فرآیند تعمیر گوشی شیائومی نیاز به تعویض قطعه یا قطعات سخت افزاری باشد شما نسبت به تعمیر محصولات سایر شرکت های سازنده هزینه کم تری پرداخت خواهید کرد.

با توجه به بالا رفتن روزافزون قیمت لپ تاپ ها، خدمات تعمیر ابزارات الکترونیکی به خصوص لپ تاپ بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است چرا که خرید مجدد لپ تاپ هزینه بسیار زیادی دارد بنابراین تعمیرکاران و کارشناسان متخصص در زمینه تعمیر انواع لپ تاپ همواره در تلاش اند تا هر مشکل و اختلالی در عملکرد لپ تاپ را رفع کنند و توانایی های خود را بالاتر ببرند. تعمیر لپ تاپ در محل یکی از خدمات به صرفه ای است که برای کاربران ارائه شده است. تکنسین و کارشناس متخصص در زمینه تعمیرات ابزارات الکترونیکی در محل مورد نظر مشتری حاضر شده و با حضور خود مشتری به تعمیر دستگاه می پردازد و مشکلات مربوط به آن را رفع می کند. این روش به صرفه جویی در زمان و هزینه بسیار کمک می کند.



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

بسیاری از شغل های امروزی فقط و تنها با ابزارات الکترونیکی انجام می شوند بنابراین خدمات مربوط به تعمیرات این ابزارات الکترونیکی مانند تعمیر گوشی های همراه، تعمیر لپ تاپ ها و تعمیر کامپیوتر ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

هرروزه به تعداد شرکت های سازنده ابزارات الکترونیکی اضافه می شود که هر کدام نقاط قوت و نقاط ضعف مربوط به خود را دارند اما بعضی از این برند ها محبوبیت مخصوص خود را در دنیا دارند.

هواوی، سامسونگ، سونی، نوکیا و... از جمله برند های محبوب گوشی های همراه هوشمند هستند. زمانی که گوشی همراه شما دچار آسیب دیدگی می شود تعمیرکار یا کارشناس متخصصی که گوشی همراه خود را برای تعمیر و رفع مشکل عملکرد دستگاه به او می سپارید باید محصولات تمامی شرکت های سازنده را به خوبی بشناسند زیرا گوشی های هوشمند انواع برند ها با یکدیگر تفاوت های سخت افزاری و نرم افزاری دارند و قطعا در مراحل ساخت آن ها تفاوت هایی مشاهده می شود بنابراین تکنسینی که برای تعمیر یک گوشی همراه هوشمند اقدام می کند برای این که فرآیند عیب یابی را به طور صحیح انجام دهد باید به تمامی تفاوت های محصولات برند های متفاوت آشنا باشد زیرا در غیر این صورت احتمال این که عیب یابی به صورت صحیح انجام نشود بالاتر می رود و اگر عیب یابی به طور صحیح انجام نشود خسارت بسیار زیادی به ابزار الکترونیکی شما چه کامپیوتر چه لپ تاپ چه گوشی همراه شما وارد می شود. به طور مثال اگر گوشی شما از برند هواوی است مطمئن شوید که تکنسینی که گوشی همراه شما را تعمیر می کند به صورت تخصصی به تعمیر گوشی هواوی مسلط باشد.

در لپ تاپ ها نیز به همین صورت است بعضی برند ها نسبت به سایر شرکت های سازنده از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند مانند: لنوو، دل، ایسوس و... از جمله شرکت هایی هستند که در زمینه لپ تاپ محبوب و پر فروش هستند. اگر لپ تاپ شما لنوو است بهتر است تعمیرکاری که برای تعمیر لپ تاپ خود به او مراجعه می کنید در زمینه تعمیر لپ تاپ لنوو تخصص و تجربه کافی را داشته باشد.

در زمینه تعمیرات کامپیوتر نیز خدمات مربوط به تعمیر کامپیوتر در محل در صرفه جویی زمان و هزینه شما بسیار کمک می کند و در این روش شما نیاز نیست که کامپیوتر خود را به مرکز تعمیرات منتقل کنید و تکنسین یا کارشناس مربوطه در محل مورد نظر شما حاضر می شود و به تعمیر دستگاه می پردازد.



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

داهوا چه محصولاتی تولید میکند؟

محصولات داهوا به نوعی در دسته بندی های مختلفی قرار دارند . این شرکت دوربین مداربسته داهوا ی اچ دی با سیگنال CVI را که سیگنال اختصاصی خود داهوا است ، دوربین های تحت شبکه ، دستگاه های ضبط دیجیتال و ضبط کننده های تحت شبکه را به همراه دوربین های گردان (اسپید دام ) روانه ی بازار می کند. نکته مهم درباره ی تولیدات این شرکت این است که این شرکت علاوه بر تعداد بالای محصولات خود تا حد بسیار زیادی به کیفیت این محصولات توجه کرده است و این محصولات از کیفیت فوق العاده بالایی بهره می برند.

دوربین های توربو HD

یکی از جدیدترین تکنولوژی های موجود در زمینه سیستم های مداربسته آنالوگ، تکنولوژی HDTVI است. به دوربین های آنالوگی با این قابلیت دوربین توربو اچ دی هایک ویژن می گویند. این تکنولوژی به ویژه برای کاربرانی که مایل به هزینه کمتر و استفاده از یک سیستم آنالوگ با کیفیت هستند، طراحی شده است. وضوح تصویر بالا، منوی OSD، دید در شب EXIR، قابلیت WDR و … از ویژگی های دوربین های توربو اچ دی است.

دوربین های تحت شبکه

دوربین مداربسته تحت شبکه دوربینی است که به جای سیگنال های آنالوگ، از پروتکل های شبکه (IP) برای ارسال تصاویر و اطلاعات استفاده می کند. با ظهور دوربین های تحت شبکه تحول بزرگی در دوربین های مداربسته و تجهیزات امنیتی به وجود آمد.

دستگاه‌های DVR

دی وی آر های نسل جدید دوربین مدار بسته هایک ویژن محاسن بسیار زیادی نسبت به دستگاه های دی وی آر قدیمی دارند. به همین دلیل دیگر استفاده از دی وی آرهای قدیمی بی فایده شده است. از محاسن این دستگاه ها امکان ضبط تصاویر با کیفیت Full HD است که برای یک سیستم آنالوگ ایده آل خواهد بود. این دستگاه ها همچنین امکان نصب تعداد محدودی دوربین IP را هم دارند.

دستگاه‌های NVR

شرکت هایک ویژن (Hikvision) یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان دستگاه های ضبط NVR در دنیا است. دستگاه NVR همانند دستگاه DVR است با این تفاوت که DVR برای دوربین های آنالوگ و NVR برای دوربین های دیجیتال یا به اصطلاح تحت شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. وظیفه دستگاه NVR مدیریت و ذخیره سازی تصاویر دوربین های مداربسته می باشد.

هایلوک دارای چه محصولاتی است؟

هایلوک تولید کننده ی محصولات نظارت تصویری از قبیل دوربین مداربسته توربو اچ دی ، دوربین مداربسته تحت شبکه دستگاه های ان وی آر و دی وی ار است. دوربین های توربو اچ دی دام و بولت هایلوک از کیفیت های 1 ، 2 و 4 مگاپیکسل و با لنز های ثابت و متغیر ساخته شده اند. دوربین های تحت شبکه این مجموعه نیز دارای مدل های دو و چهار مگاپیکسل هستند و دارای مدل هایی با لنز های ثابت و متغیر هستند.

دستگاه های دی وی آر دوربین مداربسته هایلوک در مدل های 4 ، 8 ، 16 و 32 کانال ساخته شده اند که برخی یک و برخی دو هارد دارندهمچنین هرکدام از این دستگاه ها قابلیت های متفاوتی در ضبط تصاویر و همچنین میزان ذخیره سازی دارا هستند . دستگاه های ان وی آر این شرکت نیز از همین ویژگی ها بهره مند هستند. همچنین هایلوک دوربین های به اصطلاح PTZ یا همان اسپید دام نیز تولید میکند.

 



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

لپ تاپ، ابزاری الکترونیکی است که در زمینه های مختلف در فعالیت های ما کمک بسیاری به ما می کند. لپ تاپ ها به دلایل متفاوتی ممکن است دچار ایراد شوند و در عملکرد آن ها اختلال ایجاد شوند. از دلایل رایجی که لپ تاپ ها را دچار مشکل می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد: ضربات فیزیکی، آب خوردگی، مشکلات نرم افزاری، مشکلات مربوط به باتری و شارژر و...

امکان خراب شدن و به وجود آمدن مشکل برای لپ تاپ به دلیل ضربه فیزیکی بسیار زیاد است چرا همان طور که می دانید لپ تاپ ها در واقع کامپیوتر های قابل حمل هستند و به دلیل این که لپ تاپ ها زیاد حمل می شوند امکان وارد شدن ضربه فیزیکی به لپ تاپ ها بیشتر از کامپیوتر ها است. ضربه فیزیکی شدید به لپ تاپ به دلیل ظرافتی که در ساخت لپ تاپ ها به کار می رود، باعث مشکلات بسیار جدی ای در بخش سخت افزاری لپ تاپ می شود.

اگر لپ تاپ شما دچار مشکل شده است و احساس می کنید که مشکل به وجود آمده ، مشکلی ساده است و با راهنمایی کارشناس متخصص در زمینه تعمیرات لپ تاپ توسط خودتان قابل است. می توانید از خدمات مربوط به تعمیر آنلاین لپ تاپ یا تعمیر لپ تاپ در محل استفاده کنید تعمیر آنلاین لپ تاپ به این صورت است که کارشناس متخصص در زمینه با روش پرسش و پاسخ و بعد از این که مشتری به طور کامل مشکل و اختلال دستگاه یا لپ تاپ خود را به طور کامل به کارشناس متخصص در زمینه تعمیرات لپ تاپ توضیح داد، کارشناس و تعمیرکار متخصص در این زمینه دستگاه یا لپ تاپ را به طور صحیح عیب یابی می کند و مشتری را به طور کامل از مشکل دستگاه آگاه می کند سپس با راهنمایی کردن مشتری، خود کاربر می تواند با انجام راهنمایی های کارشناس لپ تاپ خود را به راحتی تعمیر کند.

ایسر، یکی از شرکت های سازنده لپ تاپ است که لپ تاپ هایی با قیمت بسیار مناسب برای رفع انواع نیاز ها تولید و به بازارعرضه می کند. اگر لپ تاپ شما ایسر است و می خواهید برای تعمیر آن اقدام کنید مطمئن شوید که تعمیرکار نمورد نظر در زمینه تعمیر لپ تاپ ایسر به صورت تخصصی مهارت دارد.

مودم نیز یکی ابزارات بسیار با اهمیت است. مودم در واقع ارتباط ابزارات الکترونیکی دیگر مانند گوشی های همراه هوشمند یا لپ تاپ ها را با اینترنت برقرار می کند بنابراین خدمات مربوط به تعمیر این دستگاه نیز بسیار اهمیت دارد. هزینه تعمیرات مودم بستگی به نوع آسیب دیدگی و میزان آسیب دیدگی آن دارد.



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

کودکان به شنیدن قصه های مختلف علاقه مند هستند اما گاهی قصه های بلند می توانند برای کودکان حوصله سربر باشند و تمرکز کودک را برای شنیدن ادامه جریان قصه از او بگیرند؛ از این رو خواندن قصه کودکانه کوتاه برای بچه ها تاثیر مثبت تری در حفظ تمرکز او بر روی قصه خواهد داشت. خواندن قصه کودکانه کوتاه برای بچه هایی که رده سنی کمتری دارند، باعث علاقه مندی بیشتر کودکان به شنیدن داستان و مطالعه در آنها می شود.  قصه کودکانه کوتاه باید دارای لحنی کودکانه و محتوایی هدفمند حاوی ادبیات کودکانه و قابل فهم برای کودکان باشد.

یکی از کارهایی که می توان برای بالا بردن علاقه کودک به شنیدن قصه کودکانه کوتاه می توان انجام داد، روایت قصه همراه با ایجاد سرگرمی و بازی با کودک است. برای این منظور می توان محتوای داستان را به صورت بازی با کودک به اجرا درآورد یا این که داستان را به صورت نمایش عروسکی و کودکانه، برای کودک اجرا کرد. با انجام این راهکار ها، کودکان به شنیدن داستان ها و دنبال کردن ماجراهای متعدد علاقه مند می شوند.

بازی با کودک یک فعالیت مفرح و لذت بخش برای کودکان و فرد بازی کننده با کودک است. وقت گذراندن با کودکان همواره برای برای بزرگسالان جذاب بوده است و برای کودکان نیز لحظات به یادماندنی را می سازد. بازی با کودک می توان به صورت فیزیکی یا ذهنی باشد، توپ بازی با کودک، دوچرخه سواری با کودک، دویدن وبازی هایی از این قبیل بازی های فیزیکی هستند که می توان با کودکان انجام داد. این بازی ها انرژی کودک را تخلیه می کنند و باعث برون ریزی هیجانات پنهان کودکان می شوند.

حرف زدن با کودک و بازی هایی نظیر اسم بازی و بیست سوالی از محیط اطراف برای کودکانی که در تکلم مشکلی ندارند و می توانند منظور خود را با کلمات برسانند، از جمله بازی های ذهنی است که می توان با کودکان انجام داد.

برای رشد بهتر کودک و تکامل جسمی او، توجه به غذای کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کودک از 6 ماهگی به بعد باید علاوه بر شیر مادر غذاهای کمکی نیز مصرف کند. غذای کودکان باید حاوی مواد مغذی و ویتامین ها و پروتئین های متعدد برای کودکا باشد. به دلیل تحرک زیاد کودکان، غذای آن ها باید انرژی مورد نیاز کودک برای انجام بازی و تحرکات و سوخت و ساز بدن او را نیز تامین کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

خواندن قصه برای بچه ها، قبل از خواب  از اهمیت زیادی برخوردار است. تقریبا همه ی بچه ها دوست دارند که قبل از به خواب رفتن و رویا، قصه کودکانه شب گوش کنند و با تصویر سازی آن داستان وارد رویای شبانه خود شوند. چون قصه کودکانه شب همیشه قبل از خواب برای بچه ها روایت می شود؛ مهم است که دارای موضوعی آرام بخش و داستانی آرام برای بچه ها باشد. 

 بهتر است موضوعات قصه کودکانه شب برای ساعات قبل از خواب کودک مناسب باشد و در راستای به خواب رفتن کودک به او کمک کند. آرامش در خواب کودک از نکات بسیار مهم برای سلامت روان او به شمار می آید. 

یکی از اختلالاتی که شمار زیادی از کودکان از 2 سالگی به بعد با آن سر و کار دارند، بیش فعالی در کودکان است. بیش فعالی در کودکان یا اختلال نقض توجه در آن ها، در اثر کمبود ترشح آدرنالین در مغز کودک اتفاق می افتد. این کمبود با مراجعه به پزشک و مصرف داروهای مجاز قابل کنترل و درمان است. بیش فعالی در کودکان به دو صورت خود را نشان می دهد؛ در بیش فعالی نوع اول، با جنب و جوش های زیاد و تحرکات بیش از اندازه خود را نمایش می دهد، کودکانی که با صدای بلند صحبت می کنند و دوست دارند با همه کار ها و رفتار های خود دیده شوند به این نوع از بیش فعالی مبتلا هستند.

بیش فعالی نوع دوم با علائمی مانند حواس پرتی و عدم مسئولیت پذیری در کودکان دیده می شود. اگر زمانی که با کودک خود صحبت می کنید، رویش را برمی گرداند یا بیشتر از دو یا سه جمله شما را همراهی نمی کند؛ به بیش فعالی نوع دوم مبتلا شده است. 

ابتلا به بیش فعالی در کودکان، پیامد های متعدد بسیاری را برای آن ها به دنبال دارد. ایجاد پرخاشگری و ترس و استرس در کودکان، عدم مسئولیت پذیری و عدم تمرکز کافی در انجام کار ها، از جمله برخی از این پیامد ها است. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اختلال بیش فعالی در کودکان و یا سایر اختلالاتی که ممکن است برای کودکان پیش بیاید؛ می توانید به سایت وولک مراجعه نمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

در این مرحله شما بر اساس پروژه خود می‌بایست بهترین و کاربردی‌ترین دوربین مدار بسته را انتخاب نمایید و برای بهترین انتخاب می‌بایست به طور اجمالی آشنایی کلی با انواع دوربین مدار بسته را داشته باشید. یکی از دوربین های کاربردی از لحاظ برند داهوا است و برای خرید دوربین داهوا شما نیاز به راهنمایی دارید .

  • نوع تکنولوژی
  • تفاوت و تشابه در هر دو تکنولوژی
  • تفاوت در نوع کابل کشی
  • قابلیت های هوشمند تصویری
  • دستگاه ضبط

اجزای معمول یک سیستم دزدگیر

یک سیستم دزدگیر مغازه از اجرای متعددی تشکیل شده , پنل مرکزی , چشم دزدگیر, تلفن کننده و . . .. عموما سیستم های دزدگیر و اعلام سرقت از اجزاء زیر تشکیل شده اند.

  • دستگاه مرکزی دزدگیر ( پنل مرکزی اعلام سرقت )
  • دستگاه مرکزی دزدگیر هوشمند ( پنل مرکزی اعلام سرقت هوشمند )
  • تلفن کننده خط ثابت دزدگیر (Dialler)
  • بلندگوی دزدگیر
  • باتری اضطراری دزدگیر
  • بلندگوی داخلی دزدگیر
  • بلندگوی خارجی دزدگیر
  • چشم دزدگیر
  • مگنت دزدگیر
  • شوک سنسور
  • کیپد دزدگیر
  • ریموت دزدگیر

تعریف نیازها برای ایجاد امنیت توسط دوربین مدار بسته

اولین و مهمترین گام برای خرید دوربین مدار بسته ایجاد نیازها و تعریف آنها و همچنین انتظارات از آن برای برقراری امنیت می‌باشد. اگر شما برای منزل مسکونی خود یا برای شرکت خود نیاز به دوربین مداربسته داشته باشید انتخاب شما در نوع دوربین متفاوت خواهد بود. بر فرض مثال برای منزل مسکونی خود در مکانهایی نظیر ورودی پارکینگ و محوطه پارکینگ برای محوطه انبارها و یا حتی راه پله‌ها و پشت بام نیاز به ضبط رفت و آمدها را داشته باشید که برای تامین این نیازها یک سیستم نظارتی دوربین مدار بسته ۲ مگاپیکسل با یک ماه ضبط کافی باشد. اما نیاز به دوربین مداربسته در مکانهایی نظیر ادارات و شرکت‌ها کاملاً متفاوت است چون علاوه بر ضبط رخدادها و رویدادها نیاز است جزئیات با دقت و کیفیت بالاتری ثبت گردد. در محیط کار اسناد و مدارک اهمیت بسزایی دارد و با راه‌اندازی یک سیستم نظارتی این انتظار می‌رود دوربین مداربسته بتواند جزئیات بیشتری را از محیط ثبت و ضبط نماید بر فرض مثال در نظر بگیرید یک پوشه حاوی مدارک مهم مفقود شده است و شما نیاز دارید از زمان و چگونگی این اتفاق آگاه شوید و چه بسا این پوشه به صورت اتفاقی در جایی افتاده باشد. قطعاً برای انجام چنین کاری نیاز به یک دوربین مداربسته با کیفیت بالا، شفافیت و وضوح تصویر مناسب را خواهید داشت. برای آشنایی با قیمت دوربین مداربسته موجود در بازار به دوربین مارکت مراجعه کنید .

 



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 

شب ادراری کودکان به اختلالی در کودکان اشاره دارد که در آن ادرار کودک در هنگام خواب، به طور غیر ارادی از مثانه او خارج شود. این خروج غیر ارادی، به دلیل شکل نگرفتن اعصاب کودک و عدم تکامل سیستم عصبی او، تا 3 سالگی در کودکان امری نرمال به شمار می آید؛ اما از بعد از 3 سالگی در کودکان به اختلال و عارضه ای جدی تبدیل می شود که باید درمان شود.

شب ادراری می تواند بر اثر استرس و اضطراب در کودکان، ترس در کودکان،تغذیه نامناسب و عوامل ژنتیکی متعدد در آن ها به وجود آید. شب ادراری کودکان امری غیر قابل کنترل برای آن هاست؛ به همین دلیل سعی کنید اصلا با کودکانی که به این عارضه مبتلا هستند با لحن تهدید آمیز یا تحقیر کننده صحبت نکنید.

یکی دیگر از مسائل مهم در رابطه با رشد جسمی کودک، راه افتادن کودکان است. جسم کودکان با مصرف شیر و تغذیه های مناسب به جذب کلسیم پرداخته و مفصل های آن شکل می گیرد و تا 9 ماهگی این روند ادامه پیدا می کند و به تدریج با شکل گیری مفاصل و استخوان های کودک، او یاد می گیرد که روی پاهای خودش بایستد و تعادل خودش را حفظ کند و راه بیفتد. راه افتادن کودکان می تواند از 9 ماهگی تا پایان 18 ماهگی کودک طول بکشد؛ این بازه زمانی در کودکان مختلف، متفاوت است و به عواملی مانند سیستم عصبی کودک، رشد و نمو استخوان های بدن کودک و ژنتیک کودکان در اره افتادن کودکان تاثیر گذار است.

دیر حرف زدن کودکان یا اصطلاحا زبان باز کردن آن ها نیز یک دغدغه جدانشدنی از والدین بچه هاست. شور و هیجان والدین در شنیدن نام خود از زبان کودک، غیر قابل توصیف است، اما این زمان در برخی از کودکان طولانی تر شده و این قضیه پدر و مادر کودک را نگران می کند.دیر حرف زدن کودکان می تواند به دلیل پایین بودن هوش زبانی و تکلمی در کودک باشد؛ که برای بالا بردن این هوش در کودکان مراجعه به روانشناس کودک و گذراندن جلسات گفتار درمانی برای کودک مفید خواهد بود. تمرین صحیت کردن با کودک و ادای درست واژگان مقابل او  در دوران بعد از 6 ماهگی نیز در ارتقاء هوش زبانی و تکلمی کودک تاثیرگذار می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 

 

نحوه مقابله با ترس کودک برای از بین بردن این اختلال در آن ها بسیار اهمیت دارد. صحبت کردن کودک و روبرو کردن او با ترسی که دارد همراه با القای آرامش به او بهترین راهکار توصیه شده از سوی روانشناسان کودک به شمار می آید. والدین و بزرگترها نباید ترس کودک را تایید کنند یا کودک را تحقیر کنند؛ گفتن عباراتی مانند ترس ندارد و برای چه میترسی نه تنها باعث از بین رفتن ترس کودک نمی شود بلکه ترس های او نسبت به محیط اطرافش را بیشتر می کند. همراهی با کودک و این که او در مواجهه با کودک احساس تنهایی نکند، در از بین رفتن اضطراب و ترس کودک به او کمک می کند.

کودکان از مسائل مختلفی می ترسند؛ برخی از آن ها از اشیاء بزرگ می ترسند، برخی از آن ها از ماندن در تاریکی، برخی از آن ها از تنهایی و برخی از آن ها از شلوغی و سرو صداهای بلند واهمه دارند. برای مقابله با تمامی این ترس ها همراه بودن پدر و مادر با کودک و صحبت کردن با او یا خواندن داستان کودکانه برای دادن آرامش به کودک، و فراموش کردن ترس در آن زمان تاثیر مثبت و زیادی دارد.

موضوع داستان کودکانه ای که برای از بین بردن ترس کودک می خواهید از آن استفاده کنید، اهمیت زیادی دارد. موضوعات هیجانی یا غیر واقعی، محتواهای ابرقهرمانی در داستان های کودکانه یا قصه های منفی برای کودکانی که با اختلال ترس و استرس دست و پنجه نرم می کنند، اصلا مناسب نیستند. داستان های مثبت و آرامش بخش که انرژی مثبت را در ذهن کودک افزایش دهند، برای درمان ترس در کودکان تاثیر گذاری بیشتری دارند.

خواندن داستان های کودکانه متنوع قدیمی و جدید برای کودکان قبل از خواب، آرامش روحی روانی زیادی را برای آن ها ایجاد می کند. یک خواب آرام، بدون داشتن هیجانات و شیطنت های در طول روز برای بچه ها، آرامش را در اوقات بیداری آن ها نیز القا کرده و آن ها را به آرامش جسمو روان نیز می رساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اختلال ترس در کودکان و تاثیر داستان های کودکانه در ازبین بردن ترس کودک می توانید به سایت کودک وولک به نشانی voolak.com مراجعه نمایید. 

 



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nasrin

 

 

بی خوابی کودکان عبارت است از حالتی که کودک در خوابیدن مشکل دارد و به سختی به خواب می رود یا در به صورت مکرر از خواب می پرد. این اختلال می تواند دارای دلایل جسمی یا روانی متعددی باشد که در هر دو صورت به کودک آسیب های متعددی وارد می کند و باعث ایجاد تنش در خانواده و به هم ریختن برنامه خانواده و اضطراب کودکان می شود.در صورت شدی بودن اختلال بی خوابی کودکان، برای تشخیص علت بروز آن باید به روانپزشک برای معالجه مراجعه کرد.

خواب نوزادان در شبانه روز تا 20 ساعت از 24 ساعت ساعت، نرمال است. کودکان تا یک سالگی به 15 ساعت خواب در شبانه روز و تا 3 سالگی به 12 ساعت خواب نیاز دارند.

معمولا کودکان از 3 سال به بالا و نوجوانان به طور میانگین هشت ساعت در شبانه روز می‌خوابند ولی این میزان خواب برای هرکس بر اساس سبک زندگی، شغل، میزان فعالیت و عادت‌های او متفاوت می باشد.

اضطراب کودکان یکی از عواملی است که می تواند باعث بی خوابی کودکان با بدخوابی آن ها شود. استرس و اضطراب کودکان یک مبحث مهم در ارتباط با کودکان است که کنترل نشدن آن در کودکی، مشکلات عدیده ای را در بزرگسالی در پی دارد. استرس و اضطراب کودکان می تواند به دلایل شرایط محیط زندگی در آن ها پدیدار شود. وجود تنش در خانواده و محیط اطراف کودک عمده ترین عاملی است که این اختلال را در کودک به وجود می آورد. استرس های مداوم و وارد کردن فشار های روانی به کودک، منجر به بروز پرخاشگری در کودکان می شود.

کودک پرخاشگر، عصبانی است و دوست دارد داد بزند، فحش بدهد و اشیاء را پرتاپ کند. این رفتار ها به خصوص در نوجوانی به شدت بروز پیدامی کند و دلایل متنوعی را شامل می شود. الگو برداری های نامناسب در خانه یا مدرسه و مهد کودک عمده دلیل پرورش کودک پرخاشگر در جامعه است؛ به همین دلیل است که روانشناسان همیشه می گویند در حضور کودک مراقب رفتار و گفتار خود باشد. ناکامی در رسیدن به مقصود، استرس و اضطراب کودکان، افسردگی و عوارض ناشی از مصرف دارو برخی از عوامل تاثیرگذار در بروز پرخاشگری در کودکان به شمار می آیند.

برای درمان و کنترل پرخاشگری در کودکان بهتر است با کودک پرخاشگر با ملایمت صحبت کنید و سعی کنید علت رفتار را از او جویا شوید و کودک را آرام کنید؛ هم چنین حتی الامکان الگو های رفتاری نامناسب را از کودک دور کنید و محیط را برای او آرام کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 فروردين 1400 | نظرات ()